Sebbadebba Startet 16.August Link til dette innlegget Startet 16.August Hei folkens, Det utenkelige har skjedd ... jeg kjørte på ett skjær 😅 ikke fort, men nok at en del av propellen knakk ... Nå kommer spørsmålet mitt, hvilken propell kan jeg bruke? Har en Yamaha 40HEO - L Funker disse? https://www.maritim.no/propell-yamaha-25-60hk?variant=78083 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.August Link til dette innlegget Svart 16.August jepp, den vil passe. Propellene som selges nå, ment for F40-F60 er litt større i diameter enn de som ble brukt på 40/50hk 2T. Har du lest av størrelsen på den du har? Står 17 fisk i signaturen din, åpen eller med dekk/vindskjerm? Tror vi hadde 12" stigning på 40H på vår GH14 med dekk/skjerm. Kjekt til feks vannskikjøring. Vil tippe du bør ha 11" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sebbadebba Svart 16.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August Hei Ivar, Legger ved bildet av båten :) Takk for nyttig tips! Vannski blir nok ikke aktuelt i min tilfelle, så jeg tenker 11" stigning bør holde. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.August Link til dette innlegget Svart 16.August lavere stigning gir bedre aks.. vi kunne sikkert hatt 13" som ville gitt litt mer fart på topp. Men det var jo en mye mindre båt enn du har 11" er nok et greit valg i ditt oppsett Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sebbadebba Svart 16.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August Takker Ivar 👏 god helg! Sitér dette innlegget Link to post
Sebbadebba Svart 23.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August Hei dere ... oppfølgingsspørsmål! Hvilken dimensjon har den propellmutteren? Med tanke på valg av verktøy. Finner ingen beskrivelse av størrelsen ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.