Hakkannen Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Honduras skrev 48 minutter siden: Morsomt å holde på med, men er nok for liten for meg, og etter hvert for ungene også 😄 Nydelig sak den der, og fin prosjekttråd😀 Hva med et nytt prosjekt, en Zip? Går vel rett inn i denne trådens kjerne, en passbåt/runabout på 14 fot😉 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Har liggende tegninger på Ken Bassetts Rascal 15’ for påhenger https://www.epoxyworks.com/the-rascal-project/ Har også fått tegninger til en annen 22’ Runabout Men det som frister mest er å få bygget ei åpen 22-24 tresnekke hvor jeg kan putte inn min FM D3 motor som står nesten klar i garasjen. Men nå har vi beveget oss et stykke bort fra passbåt, selv om Rascalen med litt godvilje kan plasseres der 😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ivar Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Hakkannen skrev for 3 timer siden: Det er jeg sikker på ville blitt godt mottatt av rette personen, og kunne blitt en interessant prosjekttråd😊👍 akkurat det samme jeg tenkte Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Honduras Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Dere får lage en gruppe med felles byggetråd hvor alle bygger hver sin Flugan i løpet av vinteren, og så får dere møtes på vårparten og kjøre «race» med dertil passende pitstopp på en trivelig etablissement. Problemet med disse er jo at de er flatbunnet som er veldig kjekt den gang man stort sett bare hadde små påhengere, men er ikke særlig gode i litt sjø. Men på et lite vann kan de jo passe. Eller så vet jeg ikke om de fremdeles kjøre «Fri fart på Gøta Kanal» der mener jeg det har vært noen av disse Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Steihy Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Det var en kompis som bygget, og jeg husker ikke designet. Men det er undertegnede i ei loppe i 1970. Kompisen hevdet at potensialet til designet var 30 knop, jeg husker bare at det var fort og gøy. Og så husker jeg at vi alltid hadde med godt med splinter til propellen. De røyk stadig. Kanskje fordi vi brukte vanlige saksesplinter Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.