båt og møbel Svart Lørdag 07:14 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:14 https://www.tullverket.se/privat/paresan/handlaiettannatland/kopaellersaljabatoversverigesgrans.4.7df61c5915510cfe9e71078c.html Syns båten har mye potensiale og det som er fullført virker proft utført. Liker dekk og cockpit løsning. Innredning er jo både kostbart og tidkrevende, selv om det egentlig er en kremjobb. Hadde vert seriøst interessert om prisen ble halvert. . Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Lørdag 12:48 Link til dette innlegget Svart Lørdag 12:48 Poenget mitt er at båten allerede har betalt svensk MVA. Da er det trolig et tidsperspektiv for mulig tilbakeføring uten å bli belastet for MVA. For meg er det en uinteressant problemstilling i og med at jeg ikke er potensiell kjøper. Jeg ville uansett ikke vurdert kjøp uten å hatt båten på land for gjennomgang. Er skroget like fint som på bildene, ville jeg ansett båten som et godt prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart Lørdag 14:51 Link til dette innlegget Svart Lørdag 14:51 enslagsgjest skrev for 8 timer siden: Svensk moms er jo EU moms som er en stor fordel. Men jeg mener likevel å ha hørt at en båt kan kun være momset inn i ett land om gangen? Eg skal ikkje banna på at dette ikkje stemmer, men eg tvilar sterkt. Eg har jobba med mva, men det er lenge sidan. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart Lørdag 18:15 Link til dette innlegget Svart Lørdag 18:15 båt og møbel skrev for 11 timer siden: Hadde vert seriøst interessert om prisen ble halvert Det er nå flere uker siden denne tråden startet. Båten ligger der enda, den har vist seg å være så tungsolgt som vi trodde da. By det du er villig til å gi, etter å ha regnet på det du må gjøre i tillegg. Det finnes ikke noe som heter skambud. Et bud er en forpliktelse, og mye mer verdt enn prat. Selger kan bare si nei takk, og har lært noe om hva markedet vil gi. Vil du gi halvparten, så by det. Det nytter ikke å sitte å vente på at det skal skje av seg selv. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
båt og møbel Svart Søndag 06:29 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 06:29 -Ja du sier noe der,men jeg tror det er like greit å avvente noen mnd til for min del. Jeg har vert i kontakt med selger flere ganger og vist til uttalelser fra andre taksmenn og båtformidlerer som har vuderer båten ut i fra annonsen på finn. Alle er enige om av selvbygde, uferdige stålbåter har en forholdsvis lav markedsverdi, langt under det de har lagt den ut for. Så selger vet hvor jeg står sånn sett. Jeg planlegger å handle en båt vi skal ha en del år fremover , så da er det greit å undersøke litt tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart Søndag 07:08 Link til dette innlegget Svart Søndag 07:08 Ok, da er du jo på ballen. Lykke til. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.