Jump to content

Långedrag 45 seilbåt i stål, priset for høyt?

båt og møbel

Recommended Posts

https://www.tullverket.se/privat/paresan/handlaiettannatland/kopaellersaljabatoversverigesgrans.4.7df61c5915510cfe9e71078c.html

Syns båten har mye potensiale og det som er fullført virker proft utført. Liker dekk og cockpit løsning. Innredning er jo både kostbart og tidkrevende, selv om det egentlig er en kremjobb. Hadde vert seriøst interessert om prisen ble halvert. .

Poenget mitt er at båten allerede har betalt svensk MVA. Da er det trolig et tidsperspektiv for mulig tilbakeføring uten å bli belastet for MVA. For meg er det en uinteressant problemstilling i og med at jeg ikke er potensiell kjøper. Jeg ville uansett ikke vurdert kjøp uten å hatt båten på land for gjennomgang. Er skroget like fint som på bildene, ville jeg ansett båten som et godt prosjekt. 

båt og møbel skrev for 11 timer siden:

Hadde vert seriøst interessert om prisen ble halvert

Det er nå flere uker siden denne tråden startet. Båten ligger der enda, den har vist seg å være så tungsolgt som vi trodde da. By det du er villig til å gi, etter å ha regnet på det du må gjøre i tillegg.

Det finnes ikke noe som heter skambud. Et bud er en forpliktelse, og mye mer verdt enn prat. Selger kan bare si nei takk, og har lært noe om hva markedet vil gi. Vil du gi halvparten, så by det. Det nytter ikke å sitte å vente på at det skal skje av seg selv.

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

-Ja du sier noe der,men jeg tror det er like greit å avvente noen mnd til for min del. Jeg har vert i kontakt med selger flere ganger og vist til uttalelser fra andre taksmenn og båtformidlerer som har vuderer båten ut i fra annonsen på finn. Alle er enige om av selvbygde, uferdige stålbåter har en forholdsvis lav markedsverdi, langt under det de har lagt den ut for.  Så selger vet hvor jeg står sånn sett.  Jeg planlegger å handle en båt vi skal ha en del år fremover , så da er det greit å undersøke litt tenker jeg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...