Jump to content

Bytte baugpropell fra QL BP800 24v til Sleipner SE100 12v, noen fallgruver?


Førstefender

Recommended Posts

Som tilltel sier så ønsker jeg å foreta dette bytte fra QL til Sleipner.

QL mangler nå en propell og en aksling, og hva annet som må ha falt av, dessverre er det ikke mulig å få deler til disse lenger, så må bytte hele enheten.

 

Har fått tilbud om en SE100 12v, ellers i båten er det 24V, tenkte montere et passende batteri framme ved thruster og en omformer som lader for dette batteriet, denne feks: 

https://www.sparelys.no/victron-orion-24-12-70-840watt?gad_source=1&gad_campaignid=17418804193&gbraid=0AAAAADBZj4MLPmgf_5KUH7q1pN2XCUskZ&gclid=EAIaIQobChMIro_No9mYjwMVWUCRBR0_PCP7EAQYByABEgJtNPD_BwE

 

Noen som ser noen problemer med et slikt oppsett?

Må ta en tlf til Sleipner, men har skjønt det slik at signaler kabler kan være både 12/24volt.

 

Hullet i tunellen for gear er nå 33mm og SE100 skal ha 32mm, satser på at dette er innenfor toleranse krava, usikkert om boltehull stemmer overnes, så blir kanskje støping uansett.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...