Ingarmelby Startet 20.August Link til dette innlegget Startet 20.August (redigert) hei har lest gjennom forumet her og funnet litt om temaet,men. Denne turtelleren virker helt fint til motoren blir varm da dør den sakte og ned til 0 håper noen vet,for å feilsøke på noe som virker fint nå som jeg er hjemme er ikke lett Redigert 21.August av Ingarmelby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 21.August Link til dette innlegget Svart 21.August Det er greit å ha et koblingsskjema hvis en skal feilsøke. Du kan gjerne prøve å finne det på nettet ved å søke på motormodell. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 21.August Link til dette innlegget Svart 21.August Kan det være W kontakten på dynamo, som løsner ved varme? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Ingarmelby Svart 21.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August takker for tips Har sjema på båten,men vet ikke verdier og hvordsn man måler sensorer. Og nå virker jo det turtellern greit er bare på tur den rolig dør etter 15-20 min. Så feilsøking blir jo lett 😔😁 W på dynamo? Er det giver på dynamoen ? på sjemaet mitt er det en rpm sensor bak på blokka. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 21.August Link til dette innlegget Svart 21.August Er giver på svinghjul og en elektronikk-enhet i nærheten av denne. Vanskelig å teste. Limer inn bilde fra service-manual. Etter det jeg har lest har enkelte erfart at sensor eller signal amplifiet kan svikte. Hvordan feilsøke på disse to enhetene har jeg ikke erfaring med. Servicemanual beskriver kun demontering og rengjøring som vedlikehold. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
J-Å Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Hvis du kommer til, så kan du gjerne prøve med kjølespray på "Signal Amplifier" og evt. "Sensor" når feilen oppstår. Vanlig WD40 har også en viss kjøleeffekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.