Jump to content

Mye viftestøy fra Wallas-varmeapparat

b0rls

Recommended Posts

Hei,
jeg har en Wallas som fungerer helt fint etter nylig service, men jeg synes den lager en del viftestøy når den er i gang. Denne har vært slik hele tiden, men etter jeg besøkte en Saga sist helg som hadde varmeapparat i gang med nesten ingen lyd føler jeg at jeg må gjøre noe. Det er klart at denne Sagaen har ett helt annet varmeapparat (trur det var eber), men det må gå å gjøre noen utbedringer her?
Det er ingen isolasjon på rørene i dag, og jeg har to uttak som begge er koblet rett på varmluftslangene. Det første uttaket har ganske kort avstand fra Wallas til luftutak, og det er her det støyer mest.

Varmeren varmer mer enn godt nok, så det er egentlig bare støyen jeg reagerer på.
Er det noen som har erfaring med om man kan redusere mye av denne lyden ved å bruke rørisolasjon, for eksempel denne fra Servitek?
👉 https://www.servitek.no/products/isolasjon-90-og-100-mm-varmeroer-3-meter2

Alle tips mottas med takk!

Ja håper virkelig en slik lydpotte hjelper. Jeg kjøper en å tester. Wallasen er montert akter under dekk langs skutesiden. Ene slangen kommer inn rett ved skyvedøren og det er denne som bråker mest. Det er her jeg ønsker å montere potten, det andre går lengre frem til en Y som gjør at jeg kan velge mellom lugar fremme eller salong forut.. 

Takk for tips :)

Nå vet jeg ikke hvordan de lydfellene fungerer, men jeg lagde lyddempere til sponsuget mitt i verkstedet. Det ble VELDIG stor forskjell - særlig den høyfrekvente "kvine"-lyden.

Det ligger en video i artikkelen på bloggen min:
https://fagerjord.org/woodworking-projects/shop-furniture-and-gizmos/4459/

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...