Flemming Startet 22.August Link til dette innlegget Startet 22.August Jeg har sammen med brødrene mine arvet en skjærgårdsplast med en Evinrude 55 fra 70-tallet engang. Den har en del sentimentalverdi, så vi ønsker å gi den et friskt pust, men vi har lite til ingen erfaring med to-taktsmotorer. Problemer: Det gjennomgående problemet vi har hatt med motoren er at den sliter med å starte. Når vi får startet den dør den ofte på tomgang, og selv når vi får kjørt den varm og etter en stund skrur den av, kan den også ha problemer med å starte. Det nyeste problemet er at propellen ikke drar når vi kjører den i gir. Propellen roterer fritt i både fram og revers. Vi har gitt den en slags normal service med nye tennplugger og girolje, og testet gnist. Dette hjalp noe, men sliter fortsatt med å starte. Komptest ble også gjort. Har dere noen forslag til hva jeg bør se nærmere på for å få bukt med problemene? Hvordan er det å få tak i deler til en så gammel motor? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Kan det være at den har en brytepinne. Roterer mutteren i midten hvis propellen dreies med motor i gir? Ellers ville jeg som en begynnelse drenert forgasseren, tømt tanken og flushet godt gjennom med 2t alkylatbensin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.