Jump to content

Medlemstallet vokser


Festina Lente IV

Recommended Posts

:smiley:

 

Det er hyggelig å se at det blir flere medlemmer i forumet.  Fortsetter det i samme takt har vi passert 200 i neste uke.

 

Jeg har bare vært innom noen dager, men det er ganske deilig å slippe unna trakassering og fleip i et annet forum (uten å nevne navn).

 

Administrator skal ha all mulig honnør for hva han her er i ferd med å få til. :smash:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Er kjempeflott at medlemstallet vokser! Oppfordrer alle til å spre ordet om denne siden slik at det kommer enda flere medlemmer.

 

Må si jeg er litt skuffet over at det ikke er flere annonser under kjøp og salg. Er vel egentlig ganske bra med annonser sett i forhold til antall medlemmer, men jeg er sikker på at potensiale for nye annonsører er stort (noen husker kanskje gode, gamle bruktbørsen til BM?)

 

Hva med å avetere litt for denne siden rundt forbi? Henge opp noen fine oppslag rundt omkring i båthavnene og slikt? eller lønner det seg kanskje å bruke jungeltelegrafen?

 

En fare med veldig mange medlemmer er jo at det kommer inn elementer som bare lager kvalm som hos Båtmagasinet, men de gidder forhåpentligvis ikke registrere seg  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig i dette med å spre ordet slik at flere får vite om dette forumet. Med enda flere brukere blir det også mer fart i Kjøp/Salg. Men det begynner å bli overraskende bra med aktivitet i den "vanlige" diskusjonen allerede. Enkelte dager er det nesten så man ikke rekker å henge med fordi innleggene kommer så tett. Det er moro.

 

For de som er interessert i å hjelpe til med å spre informasjon om baatplassen.no - se denne tråden for ideer https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...34678603;start=

 

En viss fare for folk som vil lage kvalm er det alltid, men med registrering er det enkelt å stenge slike elementer ute. I samme slengen vil jeg få uttrykke at jeg synes det er ganske barnslig måten enkelte har valgt å promotere baatplassen.no på hos BM. Strategien synes å være: Jo mer kvalme hos BM, jo flere brukere hit. Det synes jeg vi bør holde oss for gode til. Går det ikke med det gode, får det heller være. Her støtter jeg Ingars henstilling om å heller legge inn konstruktive innlegg hos BM, gjerne med linker hit, slik at den enkelte ser at det foregår mye bra i dette forumet. Jeg tror det kan virke mot sin hensikt hvis de det gjelder fortsetter å terrorisere BM med f.eks. innlegg som inneholder kun en link til baatplassen.no. Senest i går startet en ny tråd hos BM som var slik. Det synes jeg vi bør holde oss for gode til. Jeg skriver "vi" fordi det ligger i kortene at den/de som driver med dette, sannsynligvis har egeninteresse i at det blir flere brukere i dette forumet. Jeg ser ingen annen grunn til å gjøre dette. Jeg oppfordrer de det gjelder: Slutt med tøyset, spill rent spill og legg heller igjen konstruktive innlegg hos BM, enten i form av eget svar på spørsmål, eller en link til aktuell diskusjon her.

Link to post
Share on other sites

Takk til alle for positive tilbakemeldinger. :cheers:

 

Ja, dette går over all forventning, dere gjør en flott innsats.

 

Som nevnt tidligere har jeg mest tro på "ryktespredning", linker på portaler er viktigst, dette har vi endel av nå, og hvis dere finner steder vi mangler er det flott om dere kan hjelpe til å gi beskjed om oss.

 

Bannlysningen på BM er et problem da jeg vil tro dette er inngangsporten for de fleste som er nye på nettet i båtsammenheng.... :confused:

 

Jeg har satt opp notiser på oppslagstavle i havnene her i kommunen.

 

En annen, muligens noe far out, idee jeg har hatt var stickers for båten.

Viser at man er med i et felleskap, samt at man kan treffe "venner" herfra på fjorden.

I tillegg har det reklame-effekt.

Man kan evnt lage en som folk kan printe ut på foilie og montere med dobbeltsidig tape.

Link to post
Share on other sites


Ingar:

 

En annen, muligens noe far out, idee jeg har hatt var stickers for båten.

Viser at man er med i et felleskap, samt at man kan treffe "venner" herfra på fjorden.

I tillegg har det reklame-effekt.

Man kan evnt lage en som folk kan printe ut på foilie og montere med dobbeltsidig tape.


 

Dette er jo en fin ide, men jeg tror vel at skulle jeg ha noe sånt på båten måtte det bli en ordentlig sticker, som tåler sjøsprøyt etc.  Vi er 188 medlemmer hittil, og flere kommer til.  Det å få laget ett parti med fine stickers kan da ikke bli store kostnaden pr sticker. Kanskje det var en ide om vi lagde en poll for å se hvordan interessen er? :confused:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

En annen måte å "selge" siden på  :seeya:er å komme inn på forskjelige startsider. Selv bruker jeg startsiden.no, og finner ikke baatplassen.no der. Det finnes en rekke slike startsider. startsiden.no har oversikt over andre startsider også.

 

Jeg vet ikke om det er vanskelig å få "være med" i slike oversikter, men vi burde ha gode muligheter siden vi kan dokumentere aktivitet på siden "vår".

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Vimpel, sticker... verden er jo så liten. Akkurat denne saken gjennomførte et tysk forum for noen få måneder siden. Et forum som er bygget opp ganske lik som dette, med en ganske lik begrunnelse som her. Og vimpelen synes jeg er helt topp. Kanskje vi får lov å bruke samme design, bare at vi bruker norske farger, rødt, hvit og blått. Slik ser vimpelen ut:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

 :puke: :puke: :cryin:

 

Veldig bra forslag Andreas.  En vimpel hadde vært fint.    :cheers:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites


Gerhard: Hei,

 

En annen måte å "selge" siden på  :seeya:er å komme inn på forskjelige startsider. Selv bruker jeg startsiden.no, og finner ikke baatplassen.no der. Det finnes en rekke slike startsider. startsiden.no har oversikt over andre startsider også.


 

Har sent tips til start.no og startsiden.no, men det er ikke registrert enda.

Kommer tilbake til det, det er jo mulig å stemme seg til en god plassering der... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Nå har det gått over ett døgn uten nye medlemmer, det er lenge siden.  

 

Jeg har sett endel på profilene til medlemmene i forbindelse med innlegg.  Det jeg ofte lurer på er alder og bosted, idet det kan være ganske relevant ifm innlegg.  Men det viser seg at veldig få av oss oppgir dette.  Er det noen spesiell grunn til det? :drink: .

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites


Pirus: Nå har det gått over ett døgn uten nye medlemmer, det er lenge siden........  

 

......Jeg har sett endel på profilene til medlemmene i forbindelse med innlegg.  Det jeg ofte lurer på er alder og bosted, idet det kan være ganske relevant ifm innlegg.  Men det viser seg at veldig få av oss oppgir dette.  Er det noen spesiell grunn til det? :drink: .


 

..... Et døgn siden? Ditt innlegg er fra i dag kl. 16:04. Et nytt medlem gjorde sin entré i dag kl. 15:58. Det blir 6 minutter siden det... :wink::sad::lol:

 

..... Alder? Nei, - jeg synes det er greit at man blir vurdert i hovedsak utfra innleggene sine. *Alder* kan gi en slags *forut-inntatt holdning* som jeg ikke synes noe om. Dessuten, den *private meldings*- funksjonen dette forumet har, gir alle en mulighet til å bli bedre kjent med andre på to-mannshånd.

 

Enhver virksomhet vil i starten være i en fase hvor man må vokse for å ha livets rett. Etter min mening er det et forlengst tilbakelagt stadium for "baatplassen.no". De siste ukene er det mange som har beriket oss med fine spørsmål og svar.

 

Det blir som ombord i båten: Rett oppmerksomheten fremover, gled deg over å være godt underveis!  :sad:

 

En liten historie: Peder Lunde sto til rors på en av disse "Maxi-raterne" som i forbindelse med KNS' 100 års markering hadde en hav-kappseilas med lenselegg over Skagerrak ned mot Skagen. Plutselig løsner den stor spinnakeren og hele saken med fall og skjøter gikk i sjøen, utstyr for en ca. kr. 250.000,- for en 15 års tid siden. Peder ville vende om og berge utrustningen. Eieren sto bak ham og prikket ham på skulderen og sa: "On your course, Sir"!  :sad: :sad: :sad:

 

"Hold kursen" gjelder også oss! Men, vi bør holde utkikk underveis!

Link to post
Share on other sites


Pirus: Nå har det gått over ett døgn uten nye medlemmer, det er lenge siden.  

 

Jeg har sett endel på profilene til medlemmene i forbindelse med innlegg.  Det jeg ofte lurer på er alder og bosted, idet det kan være ganske relevant ifm innlegg.  Men det viser seg at veldig få av oss oppgir dette.  Er det noen spesiell grunn til det? :drink: .


Bare det at man må oppgi en mailadresse for å registerer seg her er for mye for mange, skal man tro det som har blitt skrevet på BM...

 

Siden det var meg som i sin tid startet dette syntes jeg det var greit å gi litt info i profilen om hvem jeg var.

(Noen husker kanskje innleggene på BM der vi ble beskyldt for å være noen useriøse fjortiser som snart var vekk... :wink:)

 

Men det skal være helt opp til den enkelte hva man oppgir av "personlige" data.

 

Alder og kjønn lå allerede inne i YaBB, men trengs abs. ikke å fylles ut.

Vil man si hvor man bor, hva slags båt man har etc kan man skrive det i signaturen.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Den som ikke tør å registrere seg her, selv med en hotmailadresse kan vi ("vi prektige") klare oss uten. Det eneste en risikerer er å bli kastet ut dersom innleggene skulle bli så inn i h..  (resten klarer jeg ikke å formulere). Men regner med at det skal mye til Ingar. Går du over sensurgrensen er det mange klar til å starte nye forum.

 

Og om en er 14 eller 75, hva så? Vi diskuterer og hjelper hverandre fordi vi liker båtlivet. Noen vil frese rundt i en overdimmensjonert "loppe" og imponere damene (og seg selv), mens andre er pensjonister som kanskje trenger et lite råd når varmeapparate streiker i november. Selv har jeg vel gitt ut det meste av personalia om meg selv, alder familie bosted osv. Det eneste som mangler er vel telefonnummer. Men det er det jo bare å slå opp i telefonkatalogen for å finne.

 

Nå stiger adrenalinet over alle grenser føler jeg, så nå gir jeg meg. Men stikk gjerne innom og ta en prat. Bor 10min med flytoget fra Gardermoen.

 

Når var forresten startdatumet for forumet? En slik utrolig vekst kunne vel ingen tenke seg? Eller hva Ingar? Stå på!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Den som ikke tør å registrere seg her, selv med en hotmailadresse kan vi ("vi prektige") klare oss uten. Det eneste en risikerer er å bli kastet ut dersom innleggene skulle bli så inn i h..  (resten klarer jeg ikke å formulere). Men regner med at det skal mye til Ingar. Går du over sensurgrensen er det mange klar til å starte nye forum.

 

Og om en er 14 eller 75, hva så? Vi diskuterer og hjelper hverandre fordi vi liker båtlivet. Noen vil frese rundt i en overdimmensjonert "loppe" og imponere damene (og seg selv), mens andre er pensjonister som kanskje trenger et lite råd når varmeapparate streiker i november. Selv har jeg vel gitt ut det meste av personalia om meg selv, alder familie bosted osv. Det eneste som mangler er vel telefonnummer. Men det er det jo bare å slå opp i telefonkatalogen for å finne.

 

Nå stiger adrenalinet over alle grenser føler jeg, så nå gir jeg meg. Men stikk gjerne innom og ta en prat. Bor 10min med flytoget fra Gardermoen.

 

Når var forresten startdatumet for forumet? En slik utrolig vekst kunne vel ingen tenke seg? Eller hva Ingar? Stå på!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg mente heller ikke at det skulle være tvang, jeg syns bare det hadde vært hyggelig om folk oppga hvor de bor og hvor gamle de er.  Da danner man seg bedre et bilde av dem.

 

:drink:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Takk Lars!

 

Ja, takket være innsatsen deres har dette blitt en formidabel suksess. :drink:

 

Spes.gleder jeg meg over den gode stemmningen vi har.

Noe som jeg vet vi båtfolk liker, men som ihvertfall jeg syntes manglet på det tilbudet vi hadde før.

 

Det hele startet med at domenet ble reg. den 26-08, første medlem fikk vi samme dag.

Link to post
Share on other sites


 

..... Et døgn siden? Ditt innlegg er fra i dag kl. 16:04. Et nytt medlem gjorde sin entré i dag kl. 15:58. Det blir 6 minutter siden det... :sad::drink::wink:

 

 

Ja, det var ganske pussig,han meldte seg inn mens jeg skrev.... :sad:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites


Lars H.: Hei.

Når var forresten startdatumet for forumet? En slik utrolig vekst kunne vel ingen tenke seg? Eller hva Ingar? Stå på!


 

Melder meg på med en ørliten gratulasjon jeg også, selv om det ikke er annet enn "båt-urelatrert skvaldring", flott forum, supert tiltak, hyggelig miljø, selv om vi iht andre kilder ikke er mer enn "rundt 10 aktive brukere som poster til hverandre"..... :drink:  Litt hesblesende overforbruk av animasjoner noen ganger, men til lags at alla kan jo ingen gjera. Suma summarum, super site.

 

Lurer forresten meg på når diskusjonen om "forum-konkurranse" skal ende ? Men litt moro er det jo og, jeg flirer og ler hver gang det dukker opp en ny diskusjon ang hvor det er best å poste innlegg henne. :wink:

 

Stå på folks, latter forlenger livet, og har man i tillegg faglig nytte av å være tilstede, ja da er det forumet for meg ihvertfall.

Link to post
Share on other sites

Litt skvalder fra Snømannen og meg også:

 

Rekordene og milepælene mht omsetning kommer jo på løpende bånd jo.

 

* Noen mener vi overgikk BM i omsetning søndag.

 

* Har en følelse av at de neste 100 brukerne kom langt raskere enn de første 100. 200 registrerte brukere etter så kort tid våger jeg å påstå er mer enn Ingar noen gang forestillte seg...

 

* I går la jeg merke til at hele forsiden (Oversikt innlegg Forum) var fylt med innlegg med svar/nye innlegg. Ikke et eneste innlegg hvor det ikke var svar/nytt innlegg i løpet av gårdagen. Vet ikke om det har skjedd før, eller om dette var første gangen. Artig er det ihvertfall når man hiver seg på for å lese alt som er NY!

 

Spesielt liker jeg atmosfæren. Leser BM like mye som dette forumet, men det er ikke så hjemmekoselig der.

 

Vi kan jo feire dette og oss selv med en runde gratis innlegg til alle!

 

Hadde ikke tenkt å kommentere det, men siden Per Atle nevner det, må jeg si meg enig i at enkelte nok kunne halvert antall smileys og enda sittet igjen med nok til å dekke ihvertfall neste års båtsesong...

Link to post
Share on other sites

Ja dere vett, her på Sørlanne har vi de' jo så greit atte...

ikke sant Ingar (forstår jo at du opprinnelig ikke er Sørlending,men allikevel). Et forum driftet fra Søgne må jo bare bli trivelig!

Var selv noe skeptisk den gang i begynnelsen av september men nå omtrent 2 måneder etter er jeg overbevist om at det er plass for begge fora (noen andre finnes også men trafikken der er jo ikke særlig høy). Kompetanse finnes det masser av, på begge fora men BM's Båtplassen skjemmes dessverre av mange innlegg som bare er 'sludder og vas', for å si det på Sabeltansk. Dette er jo blitt meget bra - og ennå er vi under utvikling! Jeg sier vi, for her har vi jo alle en mulighet til å være med å utvikle forumet videre.

 

Med så mye hyggelig lesing som det er her blir ikke vinteren så lang allikevel... og takk for det Ingar!

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Takk alle!!

 

Enig i det der med smilies, har selv bidratt med min skjerv.

 

Men jeg innrømmer det, etter å ha blitt sulteforet i lang tid på sånne muligheter er det lett å spe på litt ekstra... :sad:

 

Dette finner sikkert sin naturlige balanse etterhvert

 

:sad: :sad: :lol:        :lol::drink::wink:        :sad: :sad: :sad:

Link to post
Share on other sites

Men folkens....

 

Heng i og få litt liv i havneforumet! Det ser så dumt ut overfor folk som surfer innom at det ikke finnes flere havner der. vet at det tar litt tid å skrive slikt, men hva er lange, mørke regntunge kvelder for? (ok...jeg vet at de er for å sitte under preseningen å gjøre båten lekker men man kan jo skrive havnebeskrivelser også?)

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...