VegJoh Startet Tirsdag 20:46 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 20:46 Har noen prøvd ut midler/remedier for å unngå groe på gummi leppen som sitter mellom skrog-utsiden og Volvo-pents seildrev for å unngå at de blir seende ut som på bildet ? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz | Bavaria 36 Cruiser Link to post
Lucky Strike Svart Tirsdag 21:46 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:46 Er det bunnstoff der? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart Onsdag 04:30 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 04:30 Jeg har ikke kjennskap til hva som er gjort / ikke gjort med denne. Om det har vært bunnstoff på den, så har det i såfall ikke festet på gummien, derav mitt spørsmål om noen har brukt noe på disse gummi- «tetningene» med god suksess. Er vanlig bunnstoff ok? Drevspray ? Er det f.eks noen typer som skader gummi og som ikke skal brukes ? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz | Bavaria 36 Cruiser Link to post
mjo101 Svart Onsdag 05:13 Link til dette innlegget Svart Onsdag 05:13 Bruk bunnstoff beregnet for gummibåt. Soromap har en egen som er elastisk og fester godt på gummi. 1 boks holder til x antall år. Bruk litt azeton før første påføring. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart Onsdag 06:34 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 06:34 mjo101 skrev 1 time siden: Bruk bunnstoff beregnet for gummibåt. Soromap har en egen som er elastisk og fester godt på gummi. 1 boks holder til x antall år. Bruk litt azeton før første påføring. Godt tips. Det skal jeg prøve. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz | Bavaria 36 Cruiser Link to post
Fishermidas Svart Onsdag 06:44 Link til dette innlegget Svart Onsdag 06:44 Lanolin sauefett, bruker det hvert år med godt resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart Onsdag 08:13 Link til dette innlegget Svart Onsdag 08:13 Jeg har brukt vanlig bunnstoff. Det gror mer på gummien enn på skroget, men langt fra så ille som på bildet. Tror ikke gummien tar skade, 11 år gammel nå. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart Onsdag 14:35 Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:35 mjo101 skrev for 9 timer siden: Bruk bunnstoff beregnet for gummibåt. Soromap har en egen som er elastisk og fester godt på gummi. 1 boks holder til x antall år. Bruk litt azeton før første påføring. Dette er kanskje litt overkill? Me har to segldrev, og har hatt båten i 21 år. Eg rubba matta med sandpapir før montering. Vanleg botnstoff har holdt fint. Ikkje ha botnstoff med kopar nær drevet. Drevspray er ubrukeleg etter min meining. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart Onsdag 20:13 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:13 Takk for svar. Da skal jeg se hva det blir til. Skjønner at vanlig også vil virke da. Er usikker på om forrige eier har hatt et bevisst forhold til hva han har stoffet drevet med. Ser ut som det er samme bunnstoff som på resten av båten Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz | Bavaria 36 Cruiser Link to post
eivindch Svart igår klokken 09:57 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:57 Jeg har bare brukt Jotun Non Stop og Maritim's eget bunnstoff. Begge har sittet godt på gummien og det har ikke grodd mer der enn andre steder. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.