Mageil Startet Onsdag 20:52 Link til dette innlegget Startet Onsdag 20:52 Hei. I sommer kjøpte jeg en Fjord 880, en 29 fot, med vekt på 3.5- 4 tonn som jeg trenger bukker til ved vinterlagring på land. Jeg trenger tips til beste måte å ha den støtt på land. Har sett på en type ståbukk som er selvjusterende fra Ilas (brukt) som skal tåle 2 tonn hver. Er dette en god løsning? Tipper ikke frem eller tilbake? Eller er metoden med treklosser på bakken og trebukker på siden like bra/bedre? Hadde et ønske om å ha den på plenene i hagen. Den er rimelig kompakt/hard. Helt ny på dette, og usikker så trenger tips :) op Forhånd takk :) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart igår klokken 13:05 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:05 Bukkene på bildet er bra. Legg gjerne litt godt treverk under beina for å fordele trykket på gressplenen. Disse bukkene sørger for at båten kommer litt opp av bakken slik at arbeidet under båten blir triveligere. Fordelen med klosser og trebukker er at bukkene enkelt kan flyttes slik at du får bunnstoff overalt før kranbilen kommer. Ser du har garasje på bildet. Sett gjerne båten helt inntil røstveggen. Da står den i le for vind og det er enkelt å strekke presenning fra toppen av garasjeveggen/taket og over båten. Det er luftig og solid samtidig som det er nokså beskyttet mot vind. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Lars H. Svart igår klokken 13:14 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:14 Min båt, en Saga 27 på vel 2,8tonn har stått på land med slike bukker som på bildet hver vinter fra 1987, stødig og godt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mageil Svart 20 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Tusen takk for tilbakemeldinger og tips 👍🏻 Tror jeg nå skal prøve med på aluminiumsbukkene, tenkte også å lage løsningen med plank under. er det slik at trykket ikke går rett ned på disse, altså ned fra kjølen? Siden det skapes trykk som «klemmer» stativene på siden sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Det absolutt største trykket blir mot kjølen, slik det skal være. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.