TerjeFjern Startet igår klokken 13:30 Link til dette innlegget Startet igår klokken 13:30 Mitt gamle elektriske toalett synger på siste verset nå og ska byttes ut. Har noen ne anbefalinger på driftssikre og gjerne stilllegående toaletter? Kjenner til Planus men prisen i Norge er mer enn jeg vil bruke. Skal ikke kobles til ferskvann. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart igår klokken 16:06 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:06 Jeg har toalett fra Matromarine i min sjark. Vet ikke hvor gammelt det er, men det er kanskje 20 år gammelt. Fungerer hvertfall helt fint enda. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Har hatt Jabsco Quiet Flush i 12 år. Veldig fornøyd. Ingen problemer. Simmerringen til akselen i kvernpumpen begynte å lekke i år, så den måtte jeg bytte. Veldig enkelt. Nesten gratis i Kina. Koster en formue i Norge. Jeg kjøpte toalettet i USA dengang dollaren ikke var så dyr og brukte JetCarrier til frakten. Det ble veldig mye billigere enn om jeg skulle ha kjøpt den i Norge. Det er antageligvis ikke så mye å spare på slik import idag. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden For manuelle toaletter ser det ut til at Seaflo mer eller mindre kopierer Jabsco. For elektriske er det kanskje litt større forskjeller, men fortsatt ganske likt. Holdbarhet er selvsagt vanskelig å bedømme. Spesielt kinesiske metalldeler kan jo gi overraskelser. Sitér dette innlegget Link to post
mortentr Svart 10 timer siden Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Seatronic har ganske god pris på Jabsco Quiet Flush E2 (stor skål) nå. Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden J-Å skrev for 12 timer siden: For manuelle toaletter ser det ut til at Seaflo mer eller mindre kopierer Jabsco. For elektriske er det kanskje litt større forskjeller, men fortsatt ganske likt. Holdbarhet er selvsagt vanskelig å bedømme. Spesielt kinesiske metalldeler kan jo gi overraskelser. Tror det gjelder elektriske også. Jeg har to toaletter i båten et Jabsco Silent Flush og et Seaflo Quet flush https://www.maritim.no/seaflo-toalett-12v-regular-quiet-flush-saltvann-softclose (som er på kamapnje nå ser jeg) kan ærlig talt ikke se eller høre stort forskjell på dem. Hadde to TMC elektriske før som fungerte fint, men definitivt var Noisy Flush Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 6 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Fant noen tester nå som støymessig sier Sanimarin er mest stillegående. Mitt nåværende som har begynt å fuske overdøver nesten et F16 under takeoff https://www.svb24.com/en/guide/electric-on-board-toilet-test-noise-level-comparison.html Noen med erfaring av holdbarhet på Sanimarin?? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden har hatt flere merker alle hadde 25mm og tre skruer for å skifte Jokerventilem . siste gang ble det Dometic MasterFlush MF 7120 38 mm avløp skrukupling, rett fasong på Jokkerventilen, justerbart pumpedel. Teller jeg dager i båten har Dometic MasterFlush MF 7120 over 2 år i drift. som er ny rekord, Instalert 2019 har hatt et stopp noe plast fra et bind, det slo ut på Richters skala. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.