svimsevims Startet 21 timer siden Link til dette innlegget Startet 21 timer siden Er det noen som drar på tur med snekka vinterstid? Og overnatter? Kalesjebåt er vel ikke det beste den årstiden... Jeg er blitt helt avhengig, og ser ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom vinteren uten MINST en helg i måneden på tur. Hvordan holder dere varmen? Andre tips og råd? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Når jeg hadde Agder 840, så var jeg ofte på tur, selv om det var noen få minusgrader. Jeg hadde dieselvarmer, 4kw. Å den holdt meg noenlunde varm ned mot 2 til 3 minus, dersom det ikke blåste. Uten den, hadde jeg nok blitt så kald at jeg hadde blitt hjemme. Det var dengang jeg bodde i hus 😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
løve Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Ta med deg en vifteovn, legg deg i gjestehavn. Er ikke så kalt som du tror Vann som ikke er frossen, blir iallfall ikke under null.PS hatt flere overnattinger på Koster på julaften Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9 timer siden Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Det kommer vel mye an på hvor du har båten? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden En god vintersovepose, så slipper du å fryse mens du sover i alle fall tenker jeg. Folk ligger jo i telt på vinteren med rett utstyr, og en båt er fort litt varmere. Med varmer eller landstrøm kan du få nesten hjemmetemperatur.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Har noen overnattinger oppunder jul 57-63 i en 23 fot snekk på Alkejakt. parafinovn fjøslykter sovepose og benke seg ned på hver side av motorkassa. I dag med varmeapp er det Luksustur. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
husky dane 85 Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Brukar båten heila året,fredeleg i uthavnene på seinhaust/vinter Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Nå vet jeg fremdeles ikke hvor snekka befinner seg. Men i Oslofjorden kan det være mange flotte dager om vinteren. I en snekke, uten at jeg har sett snekka, blir det som å være på telttur. Legger ut et par bilder Fra den gangen fjorden frøs til i januar/februar. Men før det var det fritt frem. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Ser i en hentetråd i fra i fjor at snekka holder til på Askøy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.