Lodis76 Startet 30.August Link til dette innlegget Startet 30.August Har en Bayliner Ciera 2355 med en Mercruiser 5,7 liter V8 Bensin med Saltvannskjøling fra 1995. Kjøpte båten i juni i år og bare hatt problemer med motoren. Tung å starte (bytter bensinpumpa), det hjalp litt. Fikk en helgetur på vannet i midten av august. Alt virket endelig normalt, men på tur inn så mistet jeg kraft og kom meg så vidt inn til havna. Tok kompresjonstest. Sylinder 1 hadde 0 bar, Sylinder 2 hadde 8 bar, Sylinder 3 hadde 7 bar, Sylinder 4 hadde 8 bar, Sylinder 5 hadde 0 bar, Sylinder 6 hadde 8 bar, Sylinder 7 hadde 7 bar og Sylinder 8 hadde 5 bar. Er dette noe å reparere på eller er det bare å bite i det sure eplet å kjøpe ny motor? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.August Link til dette innlegget Svart 30.August Det er ikke ofte jeg har sett '0' på kompresjonstest. Vanligvis skyldes redusert kompresjon defekte ventiler. På en 30 år gammel V8'er sjøvannskjølt kan det også være rusthull inn til sylindere. Jeg ville skrudd av toppene og tatt en titt. Så bidt i eplet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.