Vidar F.H. Startet Søndag 11:17 Link til dette innlegget Startet Søndag 11:17 Jeg kom over denne posten på fjesbokji, og synes den var vel verdt å dele her: Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Hakkannen Svart Søndag 11:37 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:37 Så den posten der, fascinerende bilde😀 Synes også det er fint med litt fokus på de som bygget disse båtene i plastbåtens ungdom. De tidlige plastbåtbyggerne, pionerene innen faget, har gjerne blitt litt glemt? Det er absolutt på sin plass at de får sin oppmerksomhet. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 05:28 Link til dette innlegget Svart Mandag 05:28 Klør bare jeg ser bildet!! Med tanke på at produksjonen av mange båter er flyttet til lavkostland vil det nok være flere slike skopar å finne rundt i verden!🙄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
W27 Svart Mandag 06:06 Link til dette innlegget Svart Mandag 06:06 Selv både klør jeg og fryser på ryggen av bildet. Det vitner om et arbeidsmiljø som sikkert har gjort båtbyggerpionerene like fortjent til statlig kompensasjon som "oljepionerene". Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart Mandag 07:53 Link til dette innlegget Svart Mandag 07:53 Da jeg gikk på VGS på 70-tallet, jobbet jeg ekstre på en plastbåtsfabrikk……. skorne såg ut akk som disse….spes for han som stod i sprøyteboksen, men vi var alle med å rullet ! W27 skrev for 1 time siden: Selv både klør jeg og fryser på ryggen av bildet… vi vasket hendene i bøtter med Aceton…..der i låg også knivene, vi skar reint, runt formen, da det var halvherdet ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart Mandag 10:02 Link til dette innlegget Svart Mandag 10:02 Et bilde av støvmasken De brukte for å "verne " seg mot de skadelige stoffene hadde hvert på sin plass. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Vidar F.H. Svart Mandag 15:56 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 15:56 Chilli Solbris skrev for 10 timer siden: Klør bare jeg ser bildet!! Med tanke på at produksjonen av mange båter er flyttet til lavkostland vil det nok være flere slike skopar å finne rundt i verden!🙄 He he, det kan du si mange ganger! Å fytti... Hadde glemt akkurat den koselige siden av å søle med plast og glassfiber! Greit at målet helliger midlet - når det er båt-deler er det greit nok. Nesten. Ekvivalent med å dytte Glava i bare undikken. Hvilket jeg ikke har prøvd - enkelte ting tar jeg på blind tro og folkelig logikk! Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.