commuter 8 Startet 2.September Link til dette innlegget Startet 2.September Jeg har en Askeladden Commuter 8 hvor jeg har problemer med at så snart jeg drejer på nøglen, så går trim viseren til 10! Det fungerer fint at trimme med den, men jeg får den ikke op til mere en 3000RPM, fordi motoren går ikke længer op når trim står til 10! Har prøvet at koble trim sensoren fra, men det hjælper ikke på problemet! Lendningerne på båten har fargene rød, lilla og gul! Ledningerne fra trim sensoren er alle sorte men mærket A,B og C! Jeg har lige købt en nye "Sender ASY-Trim" 8M0095310 fra QuickSilver! Men det er ledningerne rød, blå og hvid! Er der noget som ved hvordan jeg skal forbinde dette eller hvordan jeg kan løse dette problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Stilyol Svart 3.September Link til dette innlegget Svart 3.September Har du "smart craft" display, kan du frakoble indikator, og fortelle smart craft via innstillinger at du ikke har indikatoren, og problemet blir borte. Da leter den ikke etter indikator og måler står på 0. Vet dessverre ikke ang kobling. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Foe Svart 3.September Link til dette innlegget Svart 3.September commuter 8 skrev On 2.9.2025 at 15.37: Jeg har en Askeladden Commuter 8 hvor jeg har problemer med at så snart jeg drejer på nøglen, så går trim viseren til 10! Har du sjekket selve trimsenderen på drevet at denne står riktig i forhold til drevets posisjon. Kan justeringsskruen ha løsnet eller kommet ut av posisjon. Få en venn til å sjekke instrumentet mens du løsner og dreier trimsenderen på drevet. commuter 8 skrev On 2.9.2025 at 15.37: Jeg har lige købt en nye "Sender ASY-Trim" 8M0095310 fra QuickSilver! Men det er ledningerne rød, blå og hvid! Det er vel bare å montere denne hvis den gamle er defekt. Du monterer den rød fra senderen til rød på instrumentet. De to andre kan du prøve og feile litt. Tror ikke noe galt skjer ved feilkobling, annet enn at det ikke virker. Når instrumentet viser et trimnivå, har du funnet den rette koblingen. Bruk en venn til å justere trimsender ved å skru låseskruen opp og drei trimsender til instrumentet viser 0. Drevet må selvsagt stå i 0. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
commuter 8 Svart Torsdag 12:55 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 12:55 Tak for hjælpen :) Har forbundet rød/rød - lilla/hvid - gul/blå, nu virker det at stille på trim indikatoren :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.