StePal Startet Lørdag 18:38 Link til dette innlegget Startet Lørdag 18:38 Koblet av styrekabelen fra motoren da jeg trodde den var årsak til tung styring, men den gikk meget lett. Men når jeg prøver å vri motoren for hånd så går det tungt. Nippelen på stammen er smøret uten at det er noen endring. Hva er feilen og hva kan man gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16.5 Svart Lørdag 18:45 Link til dette innlegget Svart Lørdag 18:45 Sannsynigvis korrosjon inni sving-røret. Jeg har en motor der alt var så sammenrustet at jeg endte med å kjøpe en ny brukt "rigg" (midten av motoren) og flyttet over motorblokk, ledningsnett og undervannshus. Hvis du er heldig kan det funke å fylle fettpumpa med rustløser, fylle opp mens du svinger frem og tilbake og hvis det løsner fylle opp med fett igjen. Ellers er det prøve å demontere og håpe du får det fra hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Lørdag 18:57 Link til dette innlegget Svart Lørdag 18:57 StePal skrev 15 minutter siden: ... når jeg prøver å vri motoren for hånd så går det tungt. Nippelen på stammen er smøret uten at det er noen endring. Hva er feilen og hva kan man gjøre? Hva som er feil vet man ikke før alt er demontert. Men symptomene tyder på at motoren ikke har fått jevnlig med smøring og service. Det eneste riktige å gjøre er da å demontere alt for å finne ut hvor feilen ligger, og deretter utbedre den. Erfaringsmessig velger de fleste div. enklere løsninger. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jerognal Svart Søndag 14:00 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:00 Min forrige Yamaha var slik. Det var fullt av steinsalt inni røret. Eneste løsning er demontering, rengjøring og rikelig med ny gris. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.