Jump to content

Hente hjem gammel Maxi 68 seilbåt fra Fusa til Sotra, hva bør være med?

Korsfjord

Recommended Posts

Underrigget, ja...ryktene sier at den ble levert "ferdig revet" fra fabrikken :fniser:  Passer bra for meg som helst er litt trygghetssøkende. Det er freden og roen jeg er ute etter, ikke farten først ig fremst. Ellers tror jeg også det kan bli koselig ombord etterhvert, men det krever litt arbeid før det blir noe særlig mer fasiliteter enn i et telt. Må blant annet legge opp et helt nytt elektrisk anlegg. Litt maling og lakking innvendig vil også øke trivselen. Det gode er at båten kan seiles slik den er, så kan resten komme litt og litt. Fikk allerede mitt første skikkelige kakk i hodet i går,  krøp rundt og gjorde meg kjent i bpten, og slo hodet i pentryet da jeg skulle reise meg. Så Donaldplaster er nok lurt å ha på lager:fniser:

Vurderer en egen tråd om båten etterhvert. 

Hadde genoa 1 klar på dekk på henteturen, men den ble ikke heist da det aldri kom noe nevneverdig vind. Den strekkes seg god aktenfor masten. Spinnaker har jeg også, men der må fallet byttes da det nesten er slitt over. Det har nok fått lov til å slå mot vantene over lengre tid. Uansett gammelt og modent for utskiftning:ja:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...