Jump to content

Defroster inn på Eberspächer

Mr. Albin

Recommended Posts

Defroster i serie vil gi større luftmotstand og føre til mindre luft gjennom varmeapparatet slik at termosikringen løser ut. Disse må normalt resettes manuelt.
Effekten av defrosteren vil også bli mindre grunnet motstanden gjennom varmeapparatet.

Bedre alternativ er å bruke et fjernbetjent spjeld som veksler mellom uttakene fra defroster og varmeapparat og sender luften videre gjennom en felles luftekanaler. Men da vil man neppe kunne bruke defroster og varmeapparat samtidig.
Du vil også trenge defroster med kun étt uttak, disse har lavere kapasitet enn de mest populære. Typisk 2-3 kontra 10kw. Og større luftmotstand.

Mr. Albin skrev for 2 timer siden:

Men så føles det litt meningsløst å bruke den når jeg har mye varme i motoren. 

Min erfaring  er at  EBERSPÄCHER Defroster 12V/2 Kw HELIOS 20

vrmer beder enn,  Isotherm Defroster 10 kW på til Eberspächer D5 vannvarmer.

Den beste varmeren jeg har i båten, er et varmeregister med vifte fra en gammer  Ford transit koplet til motoren.

image.png.d610793bedd515d3bb14eb89efce68bb.pngimage.png.cd765c9d3fc5bb2133166df277b28d13.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...