Lars H. Startet 27.September Link til dette innlegget Startet 27.September En gang i tiden var det paraplydregg og dauman til fortøying. Så ble det elektrisk vinsj med kjetting og Engbo-anker. Nå er vi så gamle at vi har sluttet å bruke anker og stort sett ligger kailangs. Men det gamle rælet tar plass. Om noen er interessert, er det bare å komme og hente gratis her på Skjetten. Den store paraplydreggen er 12kg, det samme er daumannen. De ser ikke pene ut, men 100% brukbare. En pose med bergkiler er også klar for containeren. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
pipe Svart 27.September Link til dette innlegget Svart 27.September Greit å rydde opp litt men dere som går så langt burde vel ha med en dregg i tilfelle motorstopp ? Kjøpe seg litt tid ved filter bytte etc...men du med din erfaring har sikkert kontroll Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September Selvfølgelig har jeg med et ekstra anker med 10m 8mm kjetting pluss langt tau som jeg kan slenge ut i nøden. Nå kommer jeg ikke på navnet på ankeret (82 år gammel teflonhjerne), men det har to vinger som man vrenger ut. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 27.September Link til dette innlegget Svart 27.September Lars H. skrev 9 minutter siden: …….- men det har to vinger som man vrenger ut. later som ett Danforth…kanskje ?! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 27.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September Nei, nå blir jeg helt gal over ikke å huske hva ankeret heter. Det er ikke lenger på markedet tror jeg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
enslagsgjest Svart 27.September Link til dette innlegget Svart 27.September Seagrip: https://overg.dk/ankertyperne/ Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Komodo Svart 27.September Link til dette innlegget Svart 27.September Lars H. skrev 1 time siden: Nå kommer jeg ikke på navnet på ankeret (82 år gammel teflonhjerne), men det har to vinger som man vrenger ut. Engbo? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 27.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September enslagsgjest skrev 31 minutter siden: Seagrip: https://overg.dk/ankertyperne/ Ja, Seagrip er det. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 27.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September Komodo skrev 32 minutter siden: Engbo? Nei, det har jeg med 40m kjetting på hekken. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.