Pete_NC Startet 28.September Link til dette innlegget Startet 28.September Hei, Må bare spørre dere... Har en 20fots Draco, kjøpte den med blant annet hull i blokka for noen år siden og har jobbet litt på den av og til men har ikke hatt den på vannet før nylig da jeg skulle testkjøre "ny" motor. (samme som tidligere, Mercruiser 470) Med to voksne i båten, 1 foran motoren og 1 på badeplattformen så var plattformen i vannskorpen. Stusset på det men tenkte ikke videre på det før senere mao så tenkte jeg heller ikke på hvordan den lå i vannet ellers. Det var litt vann under motoren men ikke nok til at lensepumpa eller håndpumpa kunne ta det. Skjønner altså ikke hvorfor den skulle ligge så lavt, det er vel ikke vanlig? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 29.September Link til dette innlegget Svart 29.September Høres ganske normalt ut, på min er det ikke langt unna at den tar nedi vannet med bare meg på platformen og ellers tom båt. Har du GT-skrog eller Aqualift (bred eller smal utsparing i akterspeilet)? Og hvor mye har du stuet på sidene av motorrommet? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.September Link til dette innlegget Svart 29.September Pete_NC skrev for 11 timer siden: Skjønner altså ikke hvorfor den skulle ligge så lavt, det er vel ikke vanlig? Litt vanskelig å si noe konkret når du ikke legger ut noen bilder, men som @subwoofer sier så høres det vel relativt normalt ut. Det er jo snakk om en liten båt på bare 20 fot. I mine øyne best egnet som åpen jolle Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pete_NC Svart 29.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September 3 hours ago, subwoofer said: Høres ganske normalt ut, på min er det ikke langt unna at den tar nedi vannet med bare meg på platformen og ellers tom båt. Har du GT-skrog eller Aqualift (bred eller smal utsparing i akterspeilet)? Og hvor mye har du stuet på sidene av motorrommet? Det er såpass ja! Har Aqualift skroget og det var relativt tomt i båten. Hadde en 5hk totakter på braketten bak men ellers kun 7-8L totalt med olje, frostvæske og liten bensin kanne. Putene/sofa'en bak er også tatt ut i forbindelse med motor og ledningsnett arbeid. 1 hour ago, Komodo said: Litt vanskelig å si noe konkret når du ikke legger ut noen bilder, men som @subwoofer sier så høres det vel relativt normalt ut. Det er jo snakk om en liten båt på bare 20 fot. I mine øyne best egnet som åpen jolle Bilder har jeg dessverre ikke, det var fullt fokus på en motor som var samarbeidsvillig og gikk pent på land for 2 uker siden men nå ikke ville starte og da senere ikke gå på tomgang... Jolle ja 😄 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.