Jump to content

Nytt bryterpanel - anbefaling av firma for produksjon av panel (fresing og gravering)

Martin_

Recommended Posts

Hulda skrev for 3 timer siden:

Retronic produserte panelet til Hulda. Bra kvalitet, svindyrt og fullstendig uetterettelig på leveringstid. 

Mistenker at Retronic er svindyrt, men om de har disse mørkegrå panelene med hvit gravering kan det være jeg prøver meg der... 

Retronic ser ut til å levere skikkelig kvalitet, det er jo viktig.  

-morten- skrev for 2 timer siden:

Pris og kvalitet har ofte en sammenheng!  Hvilken båt har du og hvordan ser det ut i dag. Jeg ville enten foliert eller bytta ut med en ny plate og brukt knapper med lys og symbol på så slipper du jo tekst!

Jeg har en Nimbus 365, 2018 modell. Den har en del brytere ved førerposisjon, men mangler et skikkelig bryterpanel for annet utstyr om bord. Tenkte å få montert et panel med brytere til noe ekstra belysning, ekstra uttak for USB ladere og styring av VVB osv.  Samt noen voltmetere for batteriene. Tenker da den mørk grå panelfargen passer bra.

Skal høre med Retronic om  de kan lage selve platen, så kan jeg ta meg av utrustning. 

Ønsker å gravere inn hovedstrøm skjema med indikering av remote-hovedbrytere, statuslamper for shore connection og inverter osv, samt spenning på LED voltmetere.

Jeg har bestilt flere paneler fra Retronic, og alt jeg har mottatt har vært meget bra. De er/ har vært leverandører av paneler til mange av de store fritidsbåtverftene i Norge.

Planlegg godt og lag en mal hvor du markerer type brytere, instrumenter, nøyaktig hvor de skal stå, hvor skruehull skal være osv, osv, så får du et panel i retur som vil gli rett inn i "miljøet" på din Nimbus 365.

Jeg tegnet panelet mitt i AautoCad og sendte .dxf-filen til Retronic. Filen kunne de så mate inn i CNC-fresen. 

Hadde det ikke vært for at jeg ville ha tegning av Hulda med lanterneføring på panelet, kunne jeg kjøpt fra Blue Sea for halve prisen. Retronic la også til to 'sigarettenneruttak' og to tilkoblinger med varsellys for lensepumper som jeg ikke hadde bedt om.

Nå er dette mer enn 15 år siden, og panelet med dioder og brytere har fungert uten klikk.

Hulda skrev for 8 timer siden:

Jeg tegnet panelet mitt i AautoCad og sendte .dxf-filen til Retronic. Filen kunne de så mate inn i CNC-fresen. 

Hadde det ikke vært for at jeg ville ha tegning av Hulda med lanterneføring på panelet, kunne jeg kjøpt fra Blue Sea for halve prisen. Retronic la også til to 'sigarettenneruttak' og to tilkoblinger med varsellys for lensepumper som jeg ikke hadde bedt om.

Nå er dette mer enn 15 år siden, og panelet med dioder og brytere har fungert uten klikk.

Ja, det er akkurat dette jeg ønsker. Et "Custom Made" panel med ymse funksjoner. Også noen rød LED's koblet opp med en Buzzer og "Alarm Reset" knapp for "Bilge Level High", "Shore Breaker Trip", "12VDC High Volt", "12VDC Low Volt"  "Fire Alarm Engine Room" osv.  

Jeg tenker å tegne dette i AutoCad og sende over til Retronic. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...