hanto1 Svart 16.Oktober Link til dette innlegget Svart 16.Oktober Kaldere vann nå og flusst med små glassmaneter, virker som alt av skalldyr har trekt i dypet? 5 krabber og 1 hummer på 9 teiner/ 2 døgn i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 16.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober @hanto1 Vi får også en haug av de småmanetene når vi trekker opp teinene. Det er rundt 12-13 grader her i vannet nå, så da må det som regel settes litt dypere. Jeg fikk de fire i dag på rundt 30, men snart må vi nok også prøve oss på 40 m. Den ene lenka har rett over 30 m tau, den andre har rundt 45 meter. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 25.Oktober Link til dette innlegget Svart 25.Oktober Tok den enkle metoden i dag. Kjöpte hummer. Isolert sett dyrt men billig i forhold til å fange selv. Ble ett godt måltid men kommer til å stemme på det partiet som gjör noe med prisen på kongekrabbe. Kjöpte ofte en 2,5kg med klör i fra fiskeruta for ca 12-1300 kroner. De siste årene koster denne kartongen kr 6990. Da blir det speilegg og tomatbönner isteden..makan Kongekrabbe klör har også forsvunnet i fra ferskvaredisken på den lokale meny butikken som ligger i ett godt strök. Så jeg tipper prisen har en stor betydning også her da det er begrenset med folk i norge som er villige til å gaffle nedpå noen tusenlapper med loff og majones. Sitér dette innlegget Link to post
fritidsfiskeren Svart 29.Oktober Link til dette innlegget Svart 29.Oktober Siste trekk for sesongen blir i morgen, bare meldt vind fremover nå. Det er vanskelig å trekke etter jobb også, nå som det blir mørkt så fort. Grei sesong, 19 totalt med hjem (vi er to stykker, så 9-10 på hver av oss). Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart Lørdag 19:01 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 19:01 Hummersesongen min er ferdig, etter fem hummer og mye sykdom og uvær. Men jammen kom det en og ga meg fingeren (siden den bare hadde ei klo, ble det bare én finger) i havteina i dag! 32 cm, blå bein og tatt på drøyt 80 meters dyp! Det er klar ny dybderekord for meg med hummer, jeg har fått en på rundt 50 før. Men siden den var tatt i ei teine uten fluktåpning, er den ikke lovlig, så den fikk et svalestup uti igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Lørdag 20:12 Link til dette innlegget Svart Lørdag 20:12 Mastiff skrev for 7 timer siden: Men jammen kom det en og ga meg fingeren (siden den bare hadde ei klo, ble det bare én finger) i havteina i dag! 32 cm, blå bein og tatt på drøyt 80 meters dyp! Det er klar ny dybderekord for meg med hummer, jeg har fått en på rundt 50 før. Det var dypt! Sbakket med en fisker her om dagen som hadde fått hummer på 70m, men 80m var jo enda dypere. Han snakket forresten om at de fikk hummer i trålen av og til også når de gikk nærme fjellkantene, men han sa ikke noe om dybde da. Jeg fisker forresten mest rundt 28-35m nå. Synes også krabbene er gjennomgående bedre på det dypet. Mastiff skrev for 7 timer siden: Men siden den var tatt i ei teine uten fluktåpning, er den ikke lovlig, så den fikk et svalestup uti igjen. Angående krabbe og hummer i samme teine. I dag trakk jeg ei teine med 2 hummer og 16 krabber. 15 av krabbene og den største hummeren hadde trengt seg sammen i hvilekammeret. Der var det stappa kan du si. Trakk også ei teine med tre lovlige hummere, og ei teine med tre rognhummere. Det er sjeldent så sent som dette i sesongen. Rekorden i år er 4 lovlige i ei teine. I den siste der var det ei diger hoe på 35-40cm som hadde tatt livet av de to andre. Synes ofte det skjer med de virkelig store rognhummerne. De virker aggresive. Snakket forresten med en bekjent i dag, han fikk tidlig i sesongen 7 hummer i ei teine. Der hadde det vært massakre, og bare 2 var i live, bla. ei diger hoe med rogn. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ask Svart Lørdag 23:13 Link til dette innlegget Svart Lørdag 23:13 Ein gang eg dykka til 65 meter såg eg hummar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.