Jump to content

3 dyre påhengsmotorer stjålet fra Knutvika i Larkollen

tom Cognac

Recommended Posts

Utrolig irriterende med sånne som ikke har respekt for hva som er mitt og ditt. Håper saken blir oppklart, mnotorene kommer tilbake hele og at eierne slipper å tape på det. Må innrømme at det nok ikke er realistisk.

Fikk høre fra bryggeeier der jeg har båten i Kristiansand, at tre motorer var forsvunnet i sommer. Har ikke sett noe selv, men det er vel bare 15 -20 båtplasser der, så vår ble nok heldigvis vurdert til å være ukurant.

En kjenning ble frastjålet sin motor i fjor høst mens båten lå i opplag på land, men hadde plassert en vanlig Apple tag inne i dekselet. Han klarte å veilede politiet til en varebil med flere påhengere ved å dele tag'en med dem. Politiet fikk arrestert flere i samband med det. Så det fungerer hvis de klarer å spore motorene.

tom Cognac skrev On 2.10.2025 at 12.09:

Jeg ringte politiet (20800) og fortalte hva jeg hadde sett dagen etter, men responsen fra politiet var dårlig.

Hva hadde du sett som kunne være av interesse for saken ? 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz | Bavaria 36 Cruiser

Okkaby skrev On 2.10.2025 at 13.22:

Bedre med farts/mobil/belte kontroller. Det sender penger i kassen hos de.

Jeg så i aftenposten i helga at Norge er verdens tryggeste land å kjøre i, målt i antall døde / millioner innbyggere. 
men du vil heller at vi skal være verdens sikreste land å eie påhengsmotorer i? Hva er lettest å erstatte?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...