dennrick Startet Fredag 20:27 Link til dette innlegget Startet Fredag 20:27 Landskapsbildet er fra 10. august 2018. Det hadde blåst mye den dagen også, og da vi tok bildet, så blåste det ca 17m/s med 21 m/s i kastene. Imorgen meldes det 20 m/s med 31 m/s+ i kastene på Verdens Ende. Jeg er veldig spent på hvordan det ser ut imorgen der ute. Yngstesønnen og jeg tar turen fra Drammen til Verdens Ende imorgen for å bivåne det hele. Noe slikt har vi ikke sett før. Så derfor Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Worry II Svart Fredag 20:31 Link til dette innlegget Svart Fredag 20:31 Kosa seg sikkert han i seilbåten der Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart Fredag 20:34 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 20:34 Han var nok kul nå han la til i 2018. Men det kommer vann over moloen der på SV. Kanskje ikke nå. Det er også en fiskebrygge der. Den er nå sikret med kjetting etter at den ble revet av festene sine. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Worry II Svart Fredag 20:35 Link til dette innlegget Svart Fredag 20:35 Er der hver påske, nesten uansett vær, så kjenner til kreftene der. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart Fredag 21:07 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 21:07 For the sake of good order - vi kjører bil imorgen :-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Jens_P Svart Fredag 21:30 Link til dette innlegget Svart Fredag 21:30 Gå gjerne en tur ned til stranda i Moutmarka også. Er ofte mer spektakulært der enn på Verdens Ende. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Worry II Svart Fredag 21:34 Link til dette innlegget Svart Fredag 21:34 Jens_P skrev 5 minutter siden: Gå gjerne en tur ned til stranda i Moutmarka også. Er ofte mer spektakulært der enn på Verdens Ende. Er Moutmarka vi drar dit for, helt enig. Er dere på Verdens Ende, sørg for en tur i marka vest for havna. Hold hund I bånd og pass litt på for orm. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Fredag 21:37 Link til dette innlegget Svart Fredag 21:37 Bilder bilder og video @dennrick!!!🙏👍😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Jens_P Svart Fredag 21:38 Link til dette innlegget Svart Fredag 21:38 Sån kan det være i Moutmarka med mindre vind enn det er varslet nå. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Førstefender Svart Fredag 22:43 Link til dette innlegget Svart Fredag 22:43 Vel, det er moro å kjenne på naturkreftene, men 31ms er tett på orkan, gjenstander kan komme flyvende, også taksten, trær har en tendens til å velte osv, så take care og keep safe. Hilsen en som sitter i Norsjøen nå med vær-radar, som for øyeblikket klokker 107knop. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart Lørdag 00:33 Link til dette innlegget Svart Lørdag 00:33 dennrick skrev for 3 timer siden: For the sake of good order - vi kjører bil imorgen :-) *host* Pyse *host* 😂😂 Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
El barco de Sol Svart Lørdag 07:57 Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:57 Jeg holdt på å skrive godvær ! Oppvokst på Finnmarkskysten. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 09:43 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:43 Popeye70 skrev for 9 timer siden: *host* Pyse *host* 😂😂 🤣🤣🤣 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
JRK Svart Lørdag 10:15 Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:15 Er selv fra den nordlige landsdelen, der dette ikke er så uvanlig. Men synes også det er fasinerende og se hvilke krefter som utspiller seg Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Lørdag 10:43 Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:43 Jeg har nettopp vært nede å sjekket Hulda i Son havn. Jeg kan melde om heftige regnskurer og vind helt opp i 10,5 m/s. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart Lørdag 10:51 Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:51 Dere ligger litt på le side i Son med vindretningen. 29msek på Vestfoldsiden Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart Lørdag 11:46 Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:46 Hvis dere ser på de fleste kart over både nedbør og vind, så ligger Østfold der som en stille og rolig flekk i en urolig verden…😎 Ser over fjorden til Vestfold som har drittvær som vanlig 😄 Skal sies at jeg har fått en del løv fra Bjørka til naboen, så helt uberørt er vi ikke 😊 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Lars H. Svart Lørdag 11:59 Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:59 Ja, ganske så rolig ved dieselfyllingen i Son. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart Lørdag 12:18 Link til dette innlegget Svart Lørdag 12:18 Honduras skrev 56 minutter siden: Skal sies at jeg har fått en del løv fra Bjørka til naboen, så helt uberørt er vi ikke Se det positive i det. Vær glad for at det bare er løv og ikke deler av bjørka, Hadde 4 slike Og en slik I morres da jeg hadde sett til Båten og skulle til Langesund fra Stathelle. Sakset fra TA Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
dennrick Svart Lørdag 15:04 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 15:04 Vel hjemme etter dagens ekspedisjon til Verdens Ende. Greit med bra dekk på bilen også, for det regnet veldig kombinert med mye vind. Amy hadde herjet med de fleste avfallscontainere vi så langs husveggene, egne søpelhus til disse containerne hadde blåst over ende, trær hadde tatt med seg gjerder. Generelt mye å rydde opp av kvister og knekte grener. Det var voldsomt å komme opp på toppen der restauranten ligger. Regnet stakk som nåler i ansiktet, og til tross for mine 100 kg ble jeg herjet med av vinden. Det var ikke vanskelig å gå selvsagt, men det var greit å lene seg litt inn i den for å holde balanse, særlig når vi gikk over moloen, hvilket det var mange som gjorde. Tror jeg hadde droppet det på vinteren med tanke på glatt is. Vi var der ca 1130-12, og da var det nært på topp ihht YR som sa 29 eller 31 m/s i kastene. Fikk tatt litt video og bilder, men det er utrolig hvor fort en iphone blir ubrukelig når både skjermen og fingre er fulle av vann... Innseilingen gjorde inntrykk. Lagde en liten video av den her: Ellers noen bilder. Kameraet demper jo selvsagt inntrykket av hvor store bølgene var, men det var mye hvitt og vannet så ut som om det flyttet seg raskt. Dagens utrustning var fjellstøvler og gore-tex. Capsen blåste desverre til sjøs Velkjent havn. Stor kontrast til de gangene vi har vært i båten her i helt vindstille og havblikk. Bildet er tatt fra moloen og ut mot ca sydvest blir det vel, retning Svenner Her er forholdene inne i havna Motorveien hjem fristet ikke, så vi valgte innom Åsgårdstrand. Tankbåt ligger på svai. Det kom en del sjø inn her som var ganske stor og brøt innover stranda. Innover mot Horten var det bølger jeg aldri tror jeg har sett der inne før. Tok bilde fra bilen. Det ble litt mer grisete forhold for bilen rett før og etter Holmestrand. Det var mye vann som kom ned fjellet, og et sted stoppet vi og så vasset jeg over før vi kjørte over en litt stri bekk. Bekken kom ned fra fjellet, rant nordover langs veibanen 30-40 meter før den gikk ut i fjorden. Vannet hadde litt hastighet og jeg tipper dybden v ar 15-20 cm. Ganske store krefter i sving bare der. Lengre inn mellom kommersøya og veien vi kjørte var det også store bølger og hvite topper. Inne i Sandebukta er en brygge blitt ødelagt (den har alltid ligget veldig utsatt til etter min mening), og en cabincruiser og en seilbåt har slitt seg, ref dt.no (Drammens Tidende). Så ut som om seilbåten har delvis sunket. Trist avslutning på sesongen. Min takeaway er at vinden var sterk og gjorde inntrykk. Jeg skal aldri på seiltur i slike forhold. Dog en artig opplevelse. Vi fikk ikke tatt turen ut til Moutmarka desverre, men vi har vært både der og i terrenget ute på fjellene vest for VE i uvær før. Det er imponerende det også. Spesielt når det kommer fra SV. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 15:33 Link til dette innlegget Svart Lørdag 15:33 Heftige inntrykk det der vil jeg tro! Her i Vesterelva merker jeg absolutt ingenting 😳 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
dennrick Svart Lørdag 17:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 17:05 Her en liten snutt til🙂 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 18:40 Link til dette innlegget Svart Lørdag 18:40 Heftig!😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.