Lazyjack Startet igår klokken 14:59 Link til dette innlegget Startet igår klokken 14:59 Denne ser ut for meg som å være i et slag rustfri støpestål men jeg vet ikke. Den ser i hvertfall ikke ut til å være forkrommet på noen måte. Den har mye riper så jeg trenger råd om hvordan polere opp og hvilken type poleringspasta jeg skal bruke. Jeg har noen buffer og kraftig drill i stativ men vet altså ikke hva jeg skal bruke av poleringspasta. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart igår klokken 18:46 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:46 Autosol metall-polering, på polerskiva, så blir dette blankt. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart igår klokken 19:15 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 19:15 Autosol blir for finishen, men som du ser er det mye riper som må tas med grovere stoff før jeg kommer så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart igår klokken 19:55 Link til dette innlegget Svart igår klokken 19:55 Hvis det er mer en autosol/polerskive tar, så ville jeg våtslipt. 320/400 hvis nødvendig, så 600, og avslutt med 800/1000 før polerskive/Autosol, så tenker jeg det blir blankt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart igår klokken 20:03 Link til dette innlegget Svart igår klokken 20:03 Lazyjack skrev for 5 timer siden: Denne ser ut for meg som å være i et slag rustfri støpestål men jeg vet ikke. Den ser i hvertfall ikke ut til å være forkrommet på noen måte. Den saken der er nok ikke i rustfritt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart igår klokken 20:28 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 20:28 @Komodo Så da tenker du den er elektrolytisk belagt med for eksempel krom? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden Lazyjack skrev for 1 time siden: @Komodo Så da tenker du den er elektrolytisk belagt med for eksempel krom? Jeg klarer ikke å se av bildet hva det er for noe, men det kan nesten se ut som om messingfarge skinner gjennom. Kan det være forkrommet messing? Rustfritt stål klarer de i alle fall ikke å støpe i den geometrien der. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Framtia Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lazyjack Svart 12 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Framtia skrev for 4 timer siden: Takk @Framtia Det var interessant, jeg trodde i grunnen ikke det var mulig å støpe syrefast stål på den måten. Spennende å høre hva de med god kjennskap til ståltyper mener om dette. Da skulle det ikke være noen fare med å polere med litt grovere slipemidler men jeg tar fortsatt gjerne i mot forslag til hvilken slipepasta jeg bør bruke. Kanskje like godt å starte med vannslipepapir korning 1000? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Lazyjack skrev 42 minutter siden: Spennende å høre hva de med god kjennskap til ståltyper mener om dette. I følge Lewmar er Vinsjhuset er laget av 100% 316 syrefast stål , så da er det vell støpbart. Det er mange veier til ROM. Dekslet ditt ser ikke ut som det kommet til dette stadie Riper fjernes med natron blandet med vann. Skånsom gniing med mikrofiber over overflaten fjerner ripene. og matolje til slutt. Så da er det et sted mellom disse 240, 400, 600 og deretter en endelig kornstørrelse på 1200. En i Bergen på 70 tallet brukte poleringsskiv på drill og fin slipasta, hva som ble brukt til slutt husker jeg ikke.. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 3 timer siden Link til dette innlegget Svart 3 timer siden Roger jo skrev for 8 timer siden: I følge Lewmar er Vinsjhuset er laget av 100% 316 syrefast stål , så da er det vell støpbart. At 316 er støpbart er ingen nyhet. Men om denne delen er støpt i 316 så må jeg si at jeg er en smule overrasket. Trodde ikke de klarte å få til den beskaffenheten ved støping. Lazyjack skrev for 9 timer siden: Spennende å høre hva de med god kjennskap til ståltyper mener om dette. Ja, vi får vente og høre hva de sier. I mellomtiden kan du jo slipe litt i overflaten og ta en PMI, da forsvinner enhver tvil. Lazyjack skrev for 9 timer siden: Kanskje like godt å starte med vannslipepapir korning 1000? Hvis dette er rustfritt stål kan du fint begynne med noe grovere enn som så. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.