Arne2 Startet 3 timer siden Link til dette innlegget Startet 3 timer siden Forrige vinter så gjennomførte jeg en liten test som båtboer, ca en måneds tid, og til min forbauselse så fungerte det aldeles helt fint. Ikke var det kaldt og ikke var det noen andre problemer av noen art, så jeg får se om det blir noen repetisjon dette året. Jeg så nå en video i fra Boston, USA, der båtboerne har rigget opp med en form for plasttelt over båten. Er det noen her på forumet som har prøvd denne løsningen eller noe lignede, og som har noen erfaringer å dele? . Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Høsten 2019 vinteren2020 Skulle jeg jobbe med dekket.Tok av begge bommene. lektet med to lekter 1 m forran forstaget og helt til forbi akterstager sikkret med feste i glidespora i masten, strakk en presing opp til leltene stigtet fast løsnrt et og et stag og tredde det gjennom preseningen. laget mansjett oppå og Tec 7.. samme på andre siden men la preseningen over og lekta den fast med tec 7 og skruer. Laget drenerig fra alle stag og master, bygde et reisverk av lekter for å holde byggeplaset oppunder preseningen og lirket den ut ved fenderlista det ble mye kondens denne 4 KW Ebeer fra 1977 dundra og gkk døgne rundt 12 til 17 grader ble det inne i teltet , med oppvarmet friskluft. det kom en stiv kulimg og laget en revne i preseningen, men det var heldigvis på BBsiden som var ferdig malt så vannet randt ut drenerinen i dekk. Så det går fint med telt, fordel med to lag i kokpit så det ikke drypper der. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.