Jump to content

Bunnstoffrevolusjon er snart klar!


At-le

Recommended Posts

Patentet:

Självpolerande båtbottenfärg innehållande ett bindemedel, och ett biologiskt aktivt medel, varvid det biologiska aktiva medlet är valt för att vara nedbrytbart i närvaro av vatten och för att vid nedbrytningen förbruka syre för att generera en syrefattig vattenmiljö i det för vatten exponerade färgytskiktet.

Syre er oksygen på svensk, så unngår vi den missforståelsen.

 

Interessant ide, men jeg venter med ovasjonene til jeg har sett praktiske erfaringer med effekten.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

For en 2-3 år siden var sidemann på flyet en kar fra Jotun som var med på utvikling av nye bunnstoff. Etter hva min morkne hjerne husker så sa han at Jotun holder på med å utvikle nye helt miljøvennlige bunnstoff,fritt etter hukommelsen nesten litt sånn økologisk snitt over det. Min forståelse var at slike bunnstoff er under utprøving og kunne være markedsklare ganske snart.

"Ganske snart" er jo litt svevende da men foreløbig er det jo ikke kommet noe såvidt jeg vet.

 

Måtte et slik bunnstoff komme snart. Jeg er villig til å prøve det selv om min generelle oppfatning til det meste av bunnstoff,motorvask og lakk er enkel. Inneholder det ikke løsemidler eller miljøgifter i svære mengder så er det ubrukelig :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...