wilma Startet Søndag 08:18 Link til dette innlegget Startet Søndag 08:18 Opplagsplassen skråner litt, så vil heve den bakre opplagsbukken av typen Ilas Goliath med å legge 2"4" under i 2-3 høyder. Tipper båten veier rundt 9 tonn. Høres dette ok ut, vil det tåle trykket? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Søndag 10:07 Link til dette innlegget Svart Søndag 10:07 Trykkmessig er det ikke noe problem. Men vil stabiliteten bli god nok? Kan du bruke 2x6 for bedre stabilitet? Det blir større anleggsflate. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
wilma Svart Søndag 11:00 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 11:00 Har mange 2"4" biter liggende, så derfor jeg spesifiserte akkurat den dimensjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Søndag 11:02 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:02 Da er det bare å finne ut at stabiliteten blir bra! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart Søndag 11:39 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:39 wilma skrev for 3 timer siden: Tipper båten veier rundt 9 tonn. Høres dette ok ut, vil det tåle trykket? Blir vanskelig å svare på dette når du ikke forteller hvordan du vil gjøre det. En 2x4 tåler mer enn nok trykkbelastning i seg selv, det er ikke noe problem. Du vil jo uansett ikke ha for stor punktbelastning på båten din, så lasten må fordeles. Men som @Chilli Solbris skriver så må det jo også være stabilt. En løsning kan være å skru sammen flere korte biter av 2x4 (f.eks. 40-50cm) til en solid kloss. Mange måter å gjøre dette på, men å bare legge under en enkelt planke, eller stable flere oppå hverandre kan fort gå galt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
wilma Svart Søndag 14:53 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 14:53 Tenkte å legge de flatt oppå hverandre uten luft mellom, endre retningen annenhver gang. Ser for meg maks 3 til 4 høyder. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart Søndag 16:27 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 16:27 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart Søndag 17:46 Link til dette innlegget Svart Søndag 17:46 med litt avstand mellom 2x4" i første og tredje rad så ser det profft ut. Tåler en elefant på et ben. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Chilli Solbris Svart Søndag 18:28 Link til dette innlegget Svart Søndag 18:28 Veldig bra!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.