Flerbåtsbrukeren Startet 13.Oktober Link til dette innlegget Startet 13.Oktober Hei. Jeg har en Marna R2, hvor jeg mangler en av kulene på toppen av spaken. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en? Marna har den ikke... Regner med at det bare er en type kule som passer til flere Marnaer... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 13.Oktober Link til dette innlegget Svart 13.Oktober Er det standard gjenger på selve velgeren? I så fall er det kanskje noen som kan designe og printe en ny kule på en 3D-printer hvis alt annet feiler? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart 13.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober Er den knotten helt på venstre side av bildet. Litt usikker på gjengene, men det kan jeg finne ut. Ja, har tenkt tanken om ikke noe dukker opp - er jo en veldig enkel del. Pål Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 13.Oktober Link til dette innlegget Svart 13.Oktober Ser Temu og eBay har slike. De kommer meg adapter for 8,10, og 12 mm gjenger. Søk på shift knob. Sitér dette innlegget Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart 13.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober Takk. Skal sjekke opp dette👍 Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.Oktober Link til dette innlegget Svart 13.Oktober Ligner på kula på girspakene på gamle ferguson. Kanskje Økonomideler kan ha noe som passer? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
lnjk Svart 13.Oktober Link til dette innlegget Svart 13.Oktober Tror du bør finne ut hvilke gjenger den skal ha. Er den gammel så kan det jo være tommegjenger også. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.Oktober Link til dette innlegget Svart 13.Oktober Tipper det er tommegjenger på en gammel Marna, Withworth eller UNC. Men det måler du jo enkelt med et skyvelære. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Oktober Link til dette innlegget Svart 15.Oktober Jeg lagde meg ny kule til gearspaken på Tora selv (ikke Marna). Sjekket gjengedimensjon og bygde inn en passende rustfri mutter i en trekloss som jeg limte sammen av mørk og lyst tre. Så satte jeg det hele på en skrue i drillen og dreide meg en ny kule som ble lakkert og pollert. Den synes nedrst i kanten av bildet . . Jeg lagde ny kule rett og slettt fordi jeg ikke likte den opprinnelige svarte plastdingsen . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 15.Oktober Link til dette innlegget Svart 15.Oktober Strøkent arbeid som vanlig @NilsPils 👍 Og for de som foretrekker en svart plastdings, så er det fullt mulig å dreie seg en i f.eks POM. For alle båtfolk har jo dreiebenk i garasjen, ikke sant @VegJoh og @dieselfan 😄 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 15.Oktober Link til dette innlegget Svart 15.Oktober Svart eller hvit POM på bolt er greie emner å ha litt av I rotekassa 👍 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Brigg Svart 15.Oktober Link til dette innlegget Svart 15.Oktober På en gammel Marna blir POM alt for moderne. Det var vel bakelitt som ble brukt den gangen. Er fremdeles mulig å få kjøpt, feks her: https://www.onbuy.com/no/p/schwarz-bakelitt-35-mm-durchmesser-hebel~p144707236/?cjdata=MXxZfDB8WXww&exta=cjunctde&source=cj&AID=17160084&CJEVENT=ae78cc02a9f611f0801e008f0a18b8fb&extac=5077786 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Komodo Svart 15.Oktober Link til dette innlegget Svart 15.Oktober Ja, det er bakelitt det skal være 👍 Funker nok også i nøden med POM, men jeg hadde sansen for trekula til @NilsPils Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart 15.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober Tusen takk for alle svar og løsninger! Jeg har vært så heldig å få tak i en brukt av en som hadde den liggende👍 - problem løst! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.