Jump to content

Marna - hvor kjøpe kule til gearspak

Flerbåtsbrukeren

Recommended Posts

Jeg lagde meg ny kule til gearspaken på Tora selv (ikke Marna). Sjekket gjengedimensjon og bygde inn en passende rustfri mutter i en trekloss som jeg limte sammen av mørk og lyst tre. Så satte jeg det hele på en skrue i drillen og dreide meg en ny kule som ble lakkert og pollert. Den synes nedrst i kanten av bildet . . 

Jeg lagde ny kule rett og slettt fordi jeg ikke likte den opprinnelige svarte plastdingsen . . 

IMG_1062.JPG

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

På en gammel Marna blir POM alt for moderne. Det var vel bakelitt som ble brukt den gangen. Er fremdeles mulig å få kjøpt, feks her:

https://www.onbuy.com/no/p/schwarz-bakelitt-35-mm-durchmesser-hebel~p144707236/?cjdata=MXxZfDB8WXww&exta=cjunctde&source=cj&AID=17160084&CJEVENT=ae78cc02a9f611f0801e008f0a18b8fb&extac=5077786

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...