Flerbåtsbrukeren Startet Mandag 08:27 Link til dette innlegget Startet Mandag 08:27 Hei. Jeg har en Marna R2, hvor jeg mangler en av kulene på toppen av spaken. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en? Marna har den ikke... Regner med at det bare er en type kule som passer til flere Marnaer... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart Mandag 15:29 Link til dette innlegget Svart Mandag 15:29 Er det standard gjenger på selve velgeren? I så fall er det kanskje noen som kan designe og printe en ny kule på en 3D-printer hvis alt annet feiler? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart Mandag 16:23 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 16:23 Er den knotten helt på venstre side av bildet. Litt usikker på gjengene, men det kan jeg finne ut. Ja, har tenkt tanken om ikke noe dukker opp - er jo en veldig enkel del. Pål Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart Mandag 16:51 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:51 Ser Temu og eBay har slike. De kommer meg adapter for 8,10, og 12 mm gjenger. Søk på shift knob. Sitér dette innlegget Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart Mandag 18:45 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 18:45 Takk. Skal sjekke opp dette👍 Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart Mandag 19:02 Link til dette innlegget Svart Mandag 19:02 Ligner på kula på girspakene på gamle ferguson. Kanskje Økonomideler kan ha noe som passer? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
lnjk Svart Mandag 20:38 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:38 Tror du bør finne ut hvilke gjenger den skal ha. Er den gammel så kan det jo være tommegjenger også. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart Mandag 21:12 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:12 Tipper det er tommegjenger på en gammel Marna, Withworth eller UNC. Men det måler du jo enkelt med et skyvelære. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Jeg lagde meg ny kule til gearspaken på Tora selv (ikke Marna). Sjekket gjengedimensjon og bygde inn en passende rustfri mutter i en trekloss som jeg limte sammen av mørk og lyst tre. Så satte jeg det hele på en skrue i drillen og dreide meg en ny kule som ble lakkert og pollert. Den synes nedrst i kanten av bildet . . Jeg lagde ny kule rett og slettt fordi jeg ikke likte den opprinnelige svarte plastdingsen . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Strøkent arbeid som vanlig @NilsPils 👍 Og for de som foretrekker en svart plastdings, så er det fullt mulig å dreie seg en i f.eks POM. For alle båtfolk har jo dreiebenk i garasjen, ikke sant @VegJoh og @dieselfan 😄 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Svart eller hvit POM på bolt er greie emner å ha litt av I rotekassa 👍 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Brigg Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden På en gammel Marna blir POM alt for moderne. Det var vel bakelitt som ble brukt den gangen. Er fremdeles mulig å få kjøpt, feks her: https://www.onbuy.com/no/p/schwarz-bakelitt-35-mm-durchmesser-hebel~p144707236/?cjdata=MXxZfDB8WXww&exta=cjunctde&source=cj&AID=17160084&CJEVENT=ae78cc02a9f611f0801e008f0a18b8fb&extac=5077786 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Komodo Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Ja, det er bakelitt det skal være 👍 Funker nok også i nøden med POM, men jeg hadde sansen for trekula til @NilsPils Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart 57 minutter siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 57 minutter siden Tusen takk for alle svar og løsninger! Jeg har vært så heldig å få tak i en brukt av en som hadde den liggende👍 - problem løst! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.