Edh1 Startet Søndag 08:38 Link til dette innlegget Startet Søndag 08:38 Har en NB870 med skroggjennomføringer og kuleventiler fra byggeår (2006). Har tenkt at det er på tide å bytte, eller i det minste inspisere. Noen tips til hvordan sjekke tilstand? Har lest at skroggjennomføringene kan være av bronse og dermed ha levetid igjen. Kan dette stemme? Kan jeg da kun bytte kuleventilene? Eller bør jeg rett og slett bare bytte alt?😅 Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart Søndag 08:46 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:46 Tviler på at NB har benyttet bronse i gjennomføringene men jeg vet ikke. Tipper de er i messing. Skrap eller fil litt i metallet, er det gullfarget er det OK, er det rødlig er det messing hvor sinken er tæret vekk og da står du igjen med porøst kobber uten styrke. Skal du fornye vil jeg anbefale nye deler i Trudesign komposittmateriale. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Søndag 09:07 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:07 Ja. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart Søndag 09:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 09:25 Lazyjack skrev 38 minutter siden: Tviler på at NB har benyttet bronse i gjennomføringene men jeg vet ikke. Tipper de er i messing. Skrap eller fil litt i metallet, er det gullfarget er det OK, er det rødlig er det messing hvor sinken er tæret vekk og da står du igjen med porøst kobber uten styrke. Skal du fornye vil jeg anbefale nye deler i Trudesign komposittmateriale. Tar en test slik du beskriver. Bytter dersom jeg er i tvil👍🏼 Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart Søndag 09:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 09:25 Hulda skrev 17 minutter siden: Ja. Det var «ja» til bytte av alt?😊 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Søndag 09:37 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:37 Ja. Er du uskikker, bytt alt. Lite hensiktsmessig med ny ventil om festet i skroget ryker av. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Søndag 10:45 Link til dette innlegget Svart Søndag 10:45 Edh1 skrev for 2 timer siden: Har en NB870 med skroggjennomføringer og kuleventiler fra byggeår (2006). Har tenkt at det er på tide å bytte, eller i det minste inspisere. Noen tips til hvordan sjekke tilstand? Har lest at skroggjennomføringene kan være av bronse og dermed ha levetid igjen. Kan dette stemme? Kan jeg da kun bytte kuleventilene? Det er utallige tråder her inne om skroggjennomføringer og ulike materialer. I tråden jeg linker til under her har jeg forsøkt å oppklare litt om de forskjellige metalliske materialene som brukes. En ting veldig mange tar feil av er nok hva som er messing og hva som er bronse, samt hvor stor forskjell det faktisk kan være på messingkvaliteter. Les og kos deg: Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.