Jump to content

Skifte trøstelager på 30 fot type spjærøykrysser

Bry

Recommended Posts

Etter altfor rask overgang fra revers forover to tre ganger løsnet klemflensen mellom propellaksel og aksel frem til trøstelageret. Dette resulterte også i at trøstelageret, som ser ut til å være forankret ned i eikekjølen har vridd seg omlag 20 grader og har også kommet et par centimeter ut av senter. 

Jeg koblet på klemflensen og kjørte før jeg oppdaget at trøstelageret var ute av senter. Fikk varmgang i propellerhylsen som er fettsmurt og tydeligvis en del vibrasjoner for nå tar båten inn ganske mye vann. noe kommer nok gjennom propellerakslingen der den store mutteren som tetter hylsen ved propellen hadde helt løsnet. Noe jeg så etter at båten nylig ble satt på land.

Jeg ser for meg en del arbeid og kostnader.....

Motor er en 2,7 liter Mitsubishi diesel på 50 hk (ca Max 2800 rpm, vanlig fart 1700rpm)  og girkasse er en PRM 3:1.

Mottar gjerne forslag til hvor jeg skal starte. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...