Øyeren24 Startet igår klokken 10:37 Link til dette innlegget Startet igår klokken 10:37 Hei! da har vi solgt vår gamle nidelv 28 båt etter mange år i vårt eie. Nå har vi slått til med neste generasjon båt en Nidelv 320 HARD TOP! Ja du leste riktig for dette har vært en drømmebåt for oss i mange år . Kun 39 STK laget og håndfull med hard top! vi er kjempe gira og har allerede masse planer av upgrades! lager en tråd for inspo :) litt om båten volvo penta d6 370 zf girkasse 2000mod hardtop aktercabin og mye mye mer! slenger ved bilder av prosjektet underveis! :) hittil har vi gjort følgende! +vi startet med skrape bunnstoff der vi skal ha bunnen strøken og liker ikke 15lag med hard racing bunnstoff! det må bare bort selvom jobben er 10år- minus av levetiden våres ( hehe ) +ny septik pumpe + fjernet gamle skrog igjennomføringer +vinterkonservert +pusset opp stuebord +pusset opp div tre innventar +fjernet gamle plotter og klar gjort for montere ny Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart igår klokken 10:44 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:44 Da kommer bilder av båten! Vi hentet denne i Arendal og seilte til Oslo på 2 dager 😊 en lang reise i 20knop. De gikk med 1 hel tank diesel på turen. Skulle egt hente denne når amy stormen kom men det ble endringer hehe. Når vi endelig fikk kommet oss på tog og buss for hente båten var det god sjø utpå og lite innaskjærs og kjøre imellom.. så mye teiner det var ute er flaks! Vi ikke kjørte på noen med 3-4m bølger utpå. En litt vågal tur kanskje med båten er sinnsyk god i sjøen! Vannvittig med krefter i motoren også 😎 Båten er 5.5t og veier mye. Så kranbilen sleit med løfte den opp, vi målte 442cm til slutt fra bakken til toppen av båten så det gikk igjennom Vålerenga tunnelen i Oslo 🫣 måtte senke luft belga helt og ingen plank imellom kjøl og henger. all klaring er god klaring! Skremmende nerme var det men så litt mørkt på det en liten periode for båten ble Høy! Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart igår klokken 10:56 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:56 Bilde dryss! Ny septik pumpe ( gamle var montert andre vegen) og preget av vann hadde fått ned og inn i motoren. Monterte nye motsatt for motvirke dette. Håper det også fungerer? Sleit med demontere skrog igjennomføringer under trappa. Trangt og manglet stor unbrako verktøy som man plasseres inni skrog igjennomføringen ( trolig tommer?) Ser de gamle var temmelig modne for byttes.. ekkoloddet er også tatt ut og skal inn med nytt samt ny pakningsement. Mye teak pussing serdu, jeg fjerner all gammel klarlakk før jeg påfører ny. Da får man best resultat! Bruker 3stjerner gulv lakk på 5l bøtte. Den tørka fort selv med tykke lag syntes jeg og god pris kontra Hempel (men som også er noe bedre) valgte halvblank denne gangen. Stig trinnet i akter har fått seg en karamell så bytta den ene ut med ny ei og fiksa den andre :) nå kan man gå opp og ned uten lurvete håndtak . Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart igår klokken 11:01 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:01 Båten har også helt ny fenderlist! Det er utrolig deilig 🥰 Flere bilder av kose jobben eller helvetes drit jobben 😄 det var veldig tungt arbe.. Slipes til våren så legge 3-5lag epoxy grunning derrav 2 forskjellige farger av selvpolerende slik jeg ser hvor det slites igjennom. Båten stor på gammel rakett henger fra krigen. Den har bladfjærer og temmelig solid, men selv den sliter med vekta på båten 😄 jekka hengeren opp for a belaste dekka i vinter. Min samboer Sandra er med på all jobb og skrapet hele babord alene 💪 (Girlpower) Vi er 29&30år og ønsker mange fine år fremover på sjøen. Derfor skal vi gjøre en god jobb men vi orker 😄 Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart igår klokken 11:07 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:07 Teak teak teak teak og noe fineer 😄 Her pusses det ned før klarlakk ! Kan se gamle klarlakken har sluppet mange steder og blir lys i fargen sin. Få det bort! Dette er bare 1 strøk. Poster bilde når det er ferdig med 4 strøk og sliping imellom. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart igår klokken 11:46 Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:46 Fin båt som fort kunne blitt en favoritt for meg. Men det måtte blitt uten AC. Men tror aldri den ble laget uten dessverre. Er 32 fot den totale lengden? Ser skroget er noe kortere så mistenker at denne modellen er laget på et eldre skrog. Det i seg selv er ikke negativt da de før bygget skrogene for gode sjøegenskaper og ikke innvendig plass som fokus. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart igår klokken 12:06 Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:06 Dette er en Riviera 925 under fenderlista. Laget hos Huseklepp i Tønsberg, solgt til Nidelv som bygde overbygget på 320'en Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart igår klokken 13:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:05 Torsen67 skrev 1 time siden: Fin båt som fort kunne blitt en favoritt for meg. Men det måtte blitt uten AC. Men tror aldri den ble laget uten dessverre. Er 32 fot den totale lengden? Ser skroget er noe kortere så mistenker at denne modellen er laget på et eldre skrog. Det i seg selv er ikke negativt da de før bygget skrogene for gode sjøegenskaper og ikke innvendig plass som fokus. Dem kom med varierende bysse go sallong alternativer veit jeg, I skroget er det en Riviera 925 som Worry II sier over her ja, men! Jeg har funnet ut det finnes 3 forskjellige skrog til dissa båta! 1 er planende skrog uten kjøl og 2 andre har kjøl men 2 forskjellige fassonger . min har cutless lager utv men andre har den innvending også ser man kjølen er forskjellige. Nidelv støper for andre båter en bare seg selv, dem lånte kun denne støpe formen ( samme gjaldt Hard toppen) som dem ikke har tilgang til lenger desverre. syntes denne båten er så lukrativ og unik, planløsningen er enorm! ac har vannvittig plass om man ønsker imponere venneparr eller ungene. vask er det også neddi der :) båten har lav planingsterskal noe som gjør den kan cruise i alle hastigheter . denne skal vist gjøre 28-30kts noe som gjør dissa til en av raskeste aksel båtene i markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart igår klokken 13:08 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:08 Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart igår klokken 13:18 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:18 Her ser vi god motoren 👍👍🤠 Og litt bilde dryss. Veldig nytt for meg med elektronisk giring! Så lett og følsom på foringen og gassingen hehe ! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart igår klokken 14:17 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:17 Øyeren24 skrev for 3 timer siden: Flere bilder av kose jobben eller helvetes drit jobben 😄 det var veldig tungt arbe.. Slipes til våren så legge 3-5lag epoxy grunning derrav 2 forskjellige farger av selvpolerende slik jeg ser hvor det slites igjennom. Lykke til med Drømmebåten. Hemel sa i 82. (5 lag epoxy med rulle) Kjøp 2k epoxy i to farger Så ser en lett heligdager et strøk hver dag (ved rett temp) når siste strøk Epoxy er på vent 4 timer og legg på et lag bunnstoff med en farge du ikke vil ha, det blir sittende og en ser lett hvor det nye bunnstoffet slites. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
larsand Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden ett smykke av en båt.. den landcruiseren er jo også ett klenodium og ett smykke Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Ikke mange å se av disse nei. Men hvorfor har forrige eiere klasket på så mye bunnstoff? positivt med akseldrift og ikke undermotorisert. Men inredning og layout er ikke noe for meg. Liker båter man går rett ombord i Den var veldig mye finere uten blå stripe på skroget! Og synes hekken var utrolig stilig da jeg så testen i Båtmagasinet for 25 år siden! Lykke til med båten og pussing/modifisering Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Øyeren24 Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Roger jo skrev for 18 timer siden: Lykke til med Drømmebåten. Hemel sa i 82. (5 lag epoxy med rulle) Kjøp 2k epoxy i to farger Så ser en lett heligdager et strøk hver dag (ved rett temp) når siste strøk Epoxy er på vent 4 timer og legg på et lag bunnstoff med en farge du ikke vil ha, det blir sittende og en ser lett hvor det nye bunnstoffet slites. Ja det høres riktig ut ja :) takk for inspill! Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden larsand skrev 31 minutter siden: ett smykke av en båt.. den landcruiseren er jo også ett klenodium og ett smykke Mange takk du! :) ja båten er noe eget syntes da jeg :D , men nå liker jeg litt sjeldne sære ting som feks ja turbilen som er 1/1 i norge med skilt hehe. forsvaret er glade i dem da så går en del 70 serie land cruiser fra forsvaret rundt om. Jeg har bygd noen biler og båter oppigjennom og får utrolig mye kunnslap ut av det. :) Skal bli godt få planene ferdig med nye båten ja! deler bilder med dere underveis :) Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden -morten- skrev 15 minutter siden: Ikke mange å se av disse nei. Men hvorfor har forrige eiere klasket på så mye bunnstoff? positivt med akseldrift og ikke undermotorisert. Men inredning og layout er ikke noe for meg. Liker båter man går rett ombord i Den var veldig mye finere uten blå stripe på skroget! Og synes hekken var utrolig stilig da jeg så testen i Båtmagasinet for 25 år siden! Lykke til med båten og pussing/modifisering Forrige eier hadde på bunnstoff vært år sa han og det er ikke han alene om her i norge. for vannvittig mange påfærer voldsomme mengder bunnstoff før gamle har rukket og bli minsket. danner seg tykke lag som er ugunstig da ja :) og en drit jobb til slutt.. Jo båten er uten blå stripe under dekk men har lakkert blå stripe på skroget noe som ble veldig mye penere :) dem kom med motor helt ned til 220hk yanmar 4sylindra noe som er snaut men klarte alikavell 18-20 knop tydeligvis. dem er litt tunge i rompa har jeg skjønt så store trimflaps er nødvendig :) hekken er helt super! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Gratulerer med flott båt og takk for at du deler gleden din med oss 😊 Denne var på lista mi for 20 år siden. Var på Nidelv og prøvekjørte med TAMD63 motor. Vi hadde da en Nidelv 300 vi bare var sånn passe fornøyde med. Det ble Windy 37ht på oss i stedet 😊 vet du at skroget på 320en er fra Riviera 925? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden 51 minutes ago, Bitteliten said: Gratulerer med flott båt og takk for at du deler gleden din med oss 😊 Denne var på lista mi for 20 år siden. Var på Nidelv og prøvekjørte med TAMD63 motor. Vi hadde da en Nidelv 300 vi bare var sånn passe fornøyde med. Det ble Windy 37ht på oss i stedet 😊 vet du at skroget på 320en er fra Riviera 925? Koøyer er identisk plassert og steglistene akkurat de samme. Men hekken er jo tydelig påbygget både i lengde og bredde med en litt spessiel kant utpå skroget. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Øyeren24 Svart 1 time siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1 time siden Bitteliten skrev for 6 timer siden: Gratulerer med flott båt og takk for at du deler gleden din med oss 😊 Denne var på lista mi for 20 år siden. Var på Nidelv og prøvekjørte med TAMD63 motor. Vi hadde da en Nidelv 300 vi bare var sånn passe fornøyde med. Det ble Windy 37ht på oss i stedet 😊 vet du at skroget på 320en er fra Riviera 925? Takk det var veldig hyggelig og høre 😁 Jeg fandt ikke så mange tråder her med n320 så skal jaggu lage en god en! Ja fått med meg det ja! Veldig artig 😄 Var og så på en tilsvarende og vedsinav var faktisk en riviera, er 3 forskjellige typer skrog på n320 faktisk! 2 halvplaner skrog men forskjellig kjøl og 1 uten kjøl som kalles helplaner :) våres har cutless lager utv og ikke innvendig som mange har. Se bilder for sammenligning Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart 1 time siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1 time siden Idag har jeg moddet salong bordet der en dum gassdemper som man ikke får ut uten borre ut poppingen og fjerne en spline ( se bilder) Nå kan gulvet endelig vinkles helt over slik man får god tilgang til motorrommet Liten planlegging runde også for tappe olje og service på motor idag. Tenker suge ut med elektrisk pumpe via tappe hullet på d-6 motoren. Vi får se imorra Hvordan dette går 😄 Fruen skal være med på service på motoren til orientering 💪😎 Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart 1 time siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1 time siden Da var salong bordet ferdig etter nedslipt all gammel klarlakk 😊👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.