__jallis__ Startet 6.November Link til dette innlegget Startet 6.November På min Bavaria Cruiser 38 2008 seilbåt opplever jeg at når det regner så finner noe vann veien inn under sprayhood og ender opp på gulvet i cockpit. Vannet kommer inn gjennom den lille kanalen som er på hver side av takluke over nedgangen til salongen. Se ved øvre venstre hjørne på døra i vedlagt bilde. Er det vanlig at det kommer regnvann denne veien, eller er dette noe jeg bør kikke nærmere på? Jeg ville trodd at vannet i utgangspunktet skulle ledes ut på siden og ikke traff gulvet i cockpit? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 7.November Link til dette innlegget Svart 7.November Still spørsmålet på sida til Bavariaklubben på facebook. Vanlegvis meir respons der. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 7.November Link til dette innlegget Svart 7.November Vet ikke hvordan det er på 2008-modell, men min 2011-modell har flush/nedsenkede dekksluker. De store over midten er dypere enn dreneringen ut på siden, og det kommer derfor vann inn som du beskriver. Jeg mener det er dypere «renne» med større fall på min, men at de ellers er likt konstruerte med drenering ned langs siden av luka. Sitér dette innlegget Link to post
__jallis__ Svart 7.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November sunnmøre skrev 9 minutter siden: Still spørsmålet på sida til Bavariaklubben på facebook. Vanlegvis meir respons der. Nå har jeg klart å holde meg unna Facebook i 20 år, så jeg klarer nok noen år til.. Sitér dette innlegget Link to post
CR 33 Svart 7.November Link til dette innlegget Svart 7.November Det er en helt normal løsning,også på min 2007 mod. Sitér dette innlegget Link to post
__jallis__ Svart 7.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November CR 33 skrev 45 minutter siden: Det er en helt normal løsning,også på min 2007 mod. Takker, da får jeg bare leve med at det av og til er litt fukt på gulvet i cockpit! Sitér dette innlegget Link to post
seilbaaten Svart 7.November Link til dette innlegget Svart 7.November Er sånn på min Bavaria 38AC fra 2004 også. Jeg lever med det, men har hørt om to mulige løsninger på problemet. 1: Fuge rundt "lukegarasjen". Dette løser ikke problemet 100%, men reduserer mengden vann. 2: Lag en liten forhøyning i enden av kanalen på hver side av luka slik at vannet stopper mot denne forhøyningen. Bor et hull og monter en liten skroggjennomføring med slangenippel. Led vannet i slange ned i en liten kanne i motorrommet. Forhøyningen må ikke være så høy at den ikke slipper vannet forbi om slangen skulle gå tett. Sitér dette innlegget www.seilbaaten.com www.facebook.com/seilbaaten Link to post
Magne_F Svart 7.November Link til dette innlegget Svart 7.November Lekker vannet også ned i kabinen når luken er helt igjen? Hos meg lekker det litt vann mellom plexiglasset og trelisten i bakkant av luken, slik at vannet ikke renner ut til sidene som det skal. Jeg har planer om å skru av listen å legge på litt sika. Gjelder bare å huske det en dag det ikke regner😀 Sitér dette innlegget Link to post
__jallis__ Svart 7.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November Magne_F skrev 31 minutter siden: Lekker vannet også ned i kabinen når luken er helt igjen? Jeg har aldri hatt utfordring med vann inn i kabinen (ned i trappa), det er kun at det drypper litt ned på gulvet i cockpit. Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 7.November Link til dette innlegget Svart 7.November Ahh. Leste litt for raskt. Men hos meg drypper det altså litt fra skjøten mellom pkexi og trelisten, så det kan kanskje være verdt å sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.