Jump to content

SJØKREPS FiSKE - Hvilke teiner, dybde bunn osv

Skjebergfisker

Recommended Posts

Hei,

Begynte i år å prøve meg på fiske av sjøkreps i Single fjorden ved Hvaler. Har skaffet noen havteiner som jeg syntes fungerte ok, men kanskje ikke optimalt. Noen som har erfaring med havteiner vs ordinære sjøkrepsteiner i dette området?

Det er heller ikke så dypt der jeg har prøvd meg, og dybden ligger mest fra 30-20 meter rundt der jeg har prøvd meg, er det rett og slett for grunt? 

Takk på forhånd for svar!

Heisann @Skjebergfisker!

Jeg er kjent i dette området, både med dykking og fisking. Sjøkreps forekommer ekstremt grunt her hos oss, har sett den så grunt som 15m. Hvor dypt du bør fiske er imidlertid veldig lokalt, og det er jo ikke slik at det er kreps over alt.

Men det greieste er nok allikevel å bruke krepseteiner. Sett ut ei lenk med 10-20 teiner i skrånende terreng, da får du fort en oppfatning om hvilke dyp du fisker best på. Jeg har kuttet ut krepsefisket, tviler på at jeg kommer i gang med det igjen heller delvis pga. de nye reglene som kommer, så du kan få kjøpt ei lenk med teiner av meg hvis du vil. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...