Code0 Startet 14.November Link til dette innlegget Startet 14.November Jeg starter en tråd for regattaen ‘Race to the arctic’ som noen ildsjeler i shorthanded -miljøet har dratt i gang. Fra Lindesnes til Lofoten, delt opp i ca 36- timers etapper. Start rett etter St.Hans, når sola er på sitt høyeste. To seilere i hver båt (double handed). Arrangsøren ser for seg regattaen hvert fjerde år. Dette kan bli en internasjonal Bucket-list om været spiller på lag i sommer, med flotte bilder og høy kvalitet på seilingen. 60 ekvipasjer er maksimal antall. Spennende! jeg vet ikke interessen her på forumet, men nå ligger nå tråden her :-) https://www.norgesseilforbund.org/article/race-to-the-arctic-2026 Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 14.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November Link til påmelding, 15 i regattaklassen og en i turklassen p.t. https://www.manage2sail.com/no/event/IORttA#!/entries?classId=6edc47a6-0608-4fac-9aae-af44d856b44e høy startavgift, men dette er fire regattaer i en, med havneavgifter, start og måltaging fire ganger etc. invitasjon og foreløpig regattainfo ligger her: Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 14.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November Opptak fra lanseringen: Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 26.November Link til dette innlegget Svart 26.November Regattaen fylles fort opp! https://www.seilmagasinet.no/race-to-the-arctic-shorthanded-seiling-sigmund-hertzberg/enorm-interesse-for-island-offshore-race-to-the-arctic/947419 Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 1.Desember Link til dette innlegget Svart 1.Desember Pr. nå er 53 båter påmeldt, av 60 som er maks grunnet havnekapasiteter. Så det haster for de som ønsker å delta i denne spektakulære regattaen! Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 1.Desember Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember Indy skrev for 1 time siden: Pr. nå er 53 båter påmeldt, Jeg ser det er to svenske seilnumre og fire blant de påmeldte. Og en SF3300 som heter POPCORN! Santana (en diger og tung Ocean 71 fot) er påmeldt i cruisingklassen. Ikke min ønskebåt for double handed :-) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.Desember Link til dette innlegget Svart 1.Desember båter i cruisingklassen kan ha 4 ombord. Popcorn kommer til å gjøre det bra :-) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Code0 Svart 1.Desember Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember Framtia skrev for 1 time siden: båter i cruisingklassen kan ha 4 ombord. Ok, da er det flere hender ombord på Santana muligens. Eieren (Simen) er han som holder RS sine sikkerhetskurs for seilere, og har deltatt i en tomannsregatta over Atlanteren, og seiler Santana endel på egen hånd. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 2.Desember Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember Indy skrev for 19 timer siden: Så det haster for de som ønsker å delta i denne spektakulære regattaen! Nå er det 50 i racingklassen og to i en ny klasse ‘waiting list’! Så det er fulltegnet, fortsatt noen plasser i turklassen. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 2.Desember Link til dette innlegget Svart 2.Desember 18 hours ago, Framtia said: Popcorn kommer til å gjøre det bra :-) He he, her blir jeg nok spurv i tranedans... Flere verdensmestere her, blant annet amerikanske Red Ruby (SF3300) som har vunnet både ORC- og IRC-VM doublehanded. Eieren leier inn de beste profesjonelle seilerne som mannskap (vant IRC-VM i fjor med Will Harris). Jonathan McKee som skal seile med ham i RTTA (og som vant ORC-VM sammen med ham i 2023) har OL-gull i Flying Dutchman og har seilt Volvo Ocean Race bl.a. For øvrig andre med Volvo Ocean Race-erfaring i feltet. Jeg skal være fornøyd med å fullføre, det blir et krevende race! @Framtia, dette kan du da ikke gå glipp av? Du har jo perfekt båt! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 2.Desember Link til dette innlegget Svart 2.Desember Jeg var veldig nær å melde meg på, men konkluderte med at det ble vel krevende logistikk å få båten hjem igjen, samt få tilstrekkelig tid til å nye norskekysten på returen. Vi får se om fire år, da har jeg forhåpentligvis bedre mulighet til utvidet sommerferie. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Careka Svart 2.Desember Link til dette innlegget Svart 2.Desember Racingklassen har prioritet, så det kan bli 60 i den klassen og ingen i turklassen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Popeye70 Svart 2.Desember Link til dette innlegget Svart 2.Desember Framtia skrev for 13 timer siden: Jeg var veldig nær å melde meg på, men konkluderte med at det ble vel krevende logistikk å få båten hjem igjen, samt få tilstrekkelig tid til å nye norskekysten på returen. Vi får se om fire år, da har jeg forhåpentligvis bedre mulighet til utvidet sommerferie. Du får tilby betalte plasser om bord for turen ned igjen. Jeg kunne vært interessert i en etappe om kalenderen går opp. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 3.Desember Link til dette innlegget Svart 3.Desember Planen min var å seile selv et par uker, og så tilby fri bruk av båten til noen som ville feriere seg videre hjemover. Men nå ble det ikke noe av det. Men for folk som drømmer om å seile nedover kysten vil jeg tro det vil være mulig å få hyre, det er nok mange som har logistikk/mannskapsutfordringer med å få båtene hjem igjen. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Nevermind Svart 3.Desember Link til dette innlegget Svart 3.Desember Framtia skrev for 5 timer siden: Planen min var å seile selv et par uker, og så tilby fri bruk av båten til noen som ville feriere seg videre hjemover. Men nå ble det ikke noe av det. Men for folk som drømmer om å seile nedover kysten vil jeg tro det vil være mulig å få hyre, det er nok mange som har logistikk/mannskapsutfordringer med å få båtene hjem igjen. Jeg burde delta, for jeg har vel bare 50 nautiske etter målpassering for å komme meg hjem igjen. Ca. 800 nautiske mil for å komme meg til startlinjen, men det er en annen sak 😄 Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 3.Desember Link til dette innlegget Svart 3.Desember 1 hour ago, Nevermind said: Jeg burde delta, for jeg har vel bare 50 nautiske etter målpassering for å komme meg hjem igjen. Ca. 800 nautiske mil for å komme meg til startlinjen, men det er en annen sak 😄 På vei ned til start tar du jo med deg NM Doublehanded på Askøy (29.-31. mai), Shetland Race (16. - 21. juni - du rekker akkurat sikkerhetskontrollen i Mandal 25. juni...)! Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 3.Desember Link til dette innlegget Svart 3.Desember Indy skrev for 4 timer siden: På vei ned til start tar du jo med deg NM Doublehanded på Askøy (29.-31. mai), Shetland Race (16. - 21. juni - du rekker akkurat sikkerhetskontrollen i Mandal 25. juni...)! Høres ut som en god plan. Eneste minuset er at NM på Askøy kolliderer med Isle of Man TT. Det blir nok ikke våren 26, men jeg tenker ta en tidlig start et av de nærmeste årene, seile sørover, Caledonienkanalen, Isle of Man, og så se hvordan jeg legger opp hjemturen. Litt langt å tenke 4 år frem i tid. Selv om jeg ikke deltar selv synes jeg det er et godt initiativ å arrangere regatta fra Mandal til Svolvær, og utrolig morsomt å se hvilken oppslutning de har fått med 60 påmeldte båter allerede. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart Tirsdag 08:14 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 08:14 Utvidet til 80 båter! Gode nyheter sakset fra Seilmagasinet: 16 båter står i dag på ventelisten for regattaen etter at den ble fulltegnet i forrige uke. Det betyr at det nå er plass til fire båter til. Regattaen på 760 nautiske mil er fordelt på fire etapper. Det er havneplass i disse stoppene som har vært utfordrende. Nå har arrangøren funnet en løsning på det. Med 80 båter og høy interesse fra utlandet har regattaen alt etablert seg som et stort arrangement lenge før starten går. Det er 26. juni. https://www.seilmagasinet.no/race-to-the-arctic/race-to-the-arctic-utvider-til-80-bater/948974 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.