bellen Startet 20 timer siden Link til dette innlegget Startet 20 timer siden Har en Prestolite 8SC3160V børsteløs dynamo/generator som plutselig må ruses opp i turtall før den starter ladding. Er det tegn på at regulatoren holder på å takke for seg? Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Hvor høyt turtall snakker du om ? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Må vel opp i 14-1500 omdreininger. Tidligere startet den å ladde allereide ved 500 omdreininger. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Jeg kjenner ikke denne dynamoen så godt, men jeg antar at den fungerer slik: Regulatoren leverer strøm til en ekstra statorvikling, som induserer strøm i en ekstra rotorvikling. Denne likerettes av en roterende diodebro og går videre til feltviklingen. Så det kan være noe med de diodene. Er det en ladelampe som lyser, for så å slukke når ladingen starter? Såvidt jeg forstår er det i så fall en tredje statisk diodebro som gir spenning slik at ladelampen slukkes. Altså i tillegg til hoveddiodene og de roterende diodene. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 14 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Nei, ingen ladelampe på denne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.