Jump to content

Vanntette kontakter, kabel til ankerspill.

Steihy

Recommended Posts

Ankerspillet (eldgammel Lofrans Tigres) er montert med kabelen gjennom braketten/fundamentet. Kommer ikke til noe på spillet uten å ta det ut. Det er umulig for en mann å tre kablene gjennom kanalen inn til releet og videre, så jeg vil kappe de og sette på kontakter.

Klarer ikke å måle tverrsnitt, men ytterdiameter på isolasjonen er 8+ mm. Tror det er 16 mm². Finnes det høvelige kontakter/plugger?

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Ja, men er ikke i båten nå. Det er ikke nødvendig med hele bildet, det er midt på fri kabel. Det er tre kabler, 16 mm² som må kunne deles og settes sammen igjen. Håper det finnes noe a la Mc4 solcellekontakter som er store nok. Jeg finner noen på Ali, men de er bare 70A. 

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Steihy skrev for 3 timer siden:

Det er tre kabler, 16 mm² som må kunne deles og settes sammen igjen. Håper det finnes noe a la Mc4 solcellekontakter som er store nok. Jeg finner noen på Ali, men de er bare 70A. 

Uisolerte skjøtehylser og krympeskjøt med lim. Det er en teknisk god og fukt sikker løsning.  Kjøp skjøtehylser med tykke vegger tilsvarende dem abiko selger.  

Fantino skrev 22 minutter siden:

Disse kan gjerne brukes?

I just found this on AliExpress: US $12.37 | Waterproof 70A 100A 150A 200A 300A 450A Single Core Energy Storage Connector 120A 350A High Current Quick Adapter Terminal 35mm
https://a.aliexpress.com/_Euh6OTS

De der så veldig interessante ut! Skulle til å bestille opp to par av disse med det samme, men det stoppet opp litt. Det er en ting jeg lurer på med slike annonser. Er det noen måte å bestille et par, altså både orange og svart, i en bestilling? Jeg ønsker å bestille to par av disse kontaktene, men ønsker ikke å betale frakt mer enn en gang...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...