Jump to content

Mercury Verado, erfaringer?

classic fiberglass

Recommended Posts

Bilde

Mercury Verado 135.

Den nye 4-sylindrede Mercury Verado som leveres i 135-150-175 hk (135 er vel i største laget for meg...) men den er fristende!

Jeg har hørt rykter om at den også vil komme som 75-90 og 115 hk, (veldig intr. :smiley: ) vet ikke om det stemmer men det er vel mulig at andre vet noe? Er det noen som har erfaringer med Verado motorene?

Da tenker jeg først og fremst på de store seksylindrede 200-225-250 eller 275. Det er vel den som har vært på markedet en liten stund.

Mvh TA

jeg har ikke sett så mange av disse motorene på sjøen, men jeg har hatt gleden av å prøvekjøre en 250 eller 275 i en Aquador 21 WA. Råeste jeg har kjørt noen gang. Gjorde godt over 50 knop, men det mest imponerende var aksellerasjonen fra stilleliggende. Kan tenke meg det tok i hvertfall et par tre sekunder til båten passerte 20 knop, og den bare dundret videre mot 50 knop. For meg virket det som mye mer enn jeg trenger - nesten så den var litt kilen å kjøre.

Eneste negative jeg erfarte var støy fra servopumpa. Den summet ganske høyt - og var fremtrende på lavt turtall.

Jeg har prøvd både 135, 250 og 275 hk. Det er helt råe motorer. Støymessig, så er som nevnt den største støyen litt svak lyd fra servopumpa og ikke minst kontrollstrålen. Da disse motorene ble utviklet ble de visstnok kjørt i laboratorium hvor de fjernet et og ett støyende element for å få en så stillegående motor som mulig.

135 hestern er firesylindret, og har et vanvittig drag helt fra bunn. Etter min mening akselrasjon som overgår optimaxen og støynivå/forbruk som en økonomisk firetakter.

Det er kjempegode motorer, eneste bakdelen jeg ser er prisen.

Jeg har prøvd både 135, 250 og 275 hk. Det er helt råe motorer. Støymessig, så er som nevnt den største støyen litt svak lyd fra servopumpa og ikke minst kontrollstrålen. Da disse motorene ble utviklet ble de visstnok kjørt i laboratorium hvor de fjernet et og ett støyende element for å få en så stillegående motor som mulig.

135 hestern er firesylindret, og har et vanvittig drag helt fra bunn. Etter min mening akselrasjon som overgår optimaxen og støynivå/forbruk som en økonomisk firetakter.

Det er kjempegode motorer, eneste bakdelen jeg ser er prisen.

:smiley: Det bekrefter hva jeg har hørt om Verado, et råskinn med et vannvittig trøkk fra bunnen av.

Prisen er nesten 150 laken for 135 hesteren, det blir spennende om den kommer i klassen under, fra f.eks 75-90 og 115. (kompressor og intercooler gjør susen!)

Mvh TA

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...