Jump to content

Er dette en Pioner jolle?


Gnisten

Recommended Posts

Driver med opppussing av denne som var i sørgelig stand når jeg overtok den. Er faktisk litt usikker på om det er en Pioner (10ft) ? Noen som kan se det ut fra bildet ?

det der bare må være en Pioner ja, kan ikke tenke meg noe annet.

Enkleste måte å finne ut det er å sette ei vanlig 10liters plastbøtte ved siden av, merk deg at det er ytterst liten forskjell i hvordan båten og bøtta føles :)

Link to post
Share on other sites

det der bare må være en Pioner ja, kan ikke tenke meg noe annet.

Enkleste måte å finne ut det er å sette ei vanlig 10liters plastbøtte ved siden av, merk deg at det er ytterst liten forskjell i hvordan båten og bøtta føles :)

:lol: Så ille altså ?

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Åregaflene, er ikke de skrudd fast med ekspangderende skruer/fester. Dette pga det er en hard

plast båt.

 

Regner med at du mener åregaffelfestene ? Diameteren på hullene her er såpass at f.eks. biltema sine ikke passer. Originale fester er også lukket i bunn slik at vann ikke renner inn i båten når åregafflene er tatt av.

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hvem forhandler Pioner joller i Bergen ? Trenger noen litt spesielle åregaffelfester (stor diameter & lukket).

Bruk gaflene til B-tema og putt på kraftig teip til de sitter i hullet. Må muligens kuttes noe, men...

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ser virkelig fin ut. Håper at jeg kan få til det samme med min. Får prøve anbefalt maling fra en leverandør som vet hva de snakker om. Gratulerer og :cheers: med ny jolle. Skepsis fra andre overser man. Det går virkelig ann når en trør til.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Båtmagasinet skrev for noen år siden om hvilke produkter som kan brukes hvis man vil bunnsmøre og/eller lakkere Pionerbåter. Det var en spesiell primer fra Hempel som ble brukt, men husker dessverre ikke produktnavnet. Deretter kunne man bruke vanlig tokomponent lakk, f.eks InterShield (tror jeg den het).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...