Jump to content

Seilmagasinet: Alvorlig lekkasje midt i Atlanterhavet

J-Å

Recommended Posts

S/Y Emma skrev 2 minutter siden:

Det viser at man må være kreativ og ha med litt utstyr som man kan improvisere reparasjoner med underveis.

Ja, men feil på membran er vel noe av det vanskeligste å fikse i sjøen. Egentlig sjelden man hører om det, selv om mange går langt over anbefalt tid for bytte.  Håper vi får en oppdatering på hva som har skjedd. Det kan jo være noe med kjølevannsinntaket også.

Jeg fortrekker rett aksling, da kan en trolig begrense lekkasje forholdsvis enkelt. 

Hulda skrev for 1 time siden:

Den indre membranen burde vel holde fullt trykk. Kun alarm for vann mellom membranene. Slik var det den gangen vi hadde Yanmar på forrig båten. Hvis samme systemet, har de i såfall seilt med alarm før indre membran gikk lekk. 

Ja, det er jo slik det skal fungere.

Jeg har tidligere etterlyst noen som har opplevd at den alarmen faktisk går, både her og på andre forum og facebook grupper. Har ikke funnet noen som faktisk har opplevd det enda, og det seiler noen gamle Yanmar drev der ute etter hvert..   Så at begge belger springer lekk høres jo rart ut...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Nei. På min båt gikk alarmen på når tenningen ble slått på. For så å slå av når dynamo startet å lade. Så da de starter motoren for å lade, burde alarmen gått. Nå kan man tro, eller la være. Men hos meg skulle det ikke mange fingerbølene vann til før alarmen gikk av. Så i dette tilfellet må sjøvannsiden gått lekk plutselig. Samtidig som innermembranen på forhånd var defekt. To feil i værst mulig scenario. Bare nevner styrekabelen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...