Jump to content

Løft av Suzuki DT40 - på sivilisert vis

Mammut1

Recommended Posts

Står vel i instruksjonsboka hvor du skal/kan løfte? Siden det er en god gammel totakter er det ikke sikkert du har den lenger, men ville tro du finner den som PDF på nettet et sted. Men jeg kan ikke skjønne at sjakkelen skulle ha noen annen funksjon, og ingen produsenter putter deler på en motor som ikke er ment å fylle en oppgave (selv om oppgaven kan være å se bra ut).

subwoofer skrev for 1 time siden:

Står vel i instruksjonsboka hvor du skal/kan løfte?

Det skulle ein tru. Men så vidt eg kan sjå, gjer der ikkje det. I kapitlet «Motor Mounting» står der mange «nyttige» ting, som f eks «overpowering your boat can be hazardous» og at motoren «may overheat» dersom den blir starta uten å stå i vatn :undrer:

Eg har kjøpt ei løftetalje frå BT, som skal kunne løfte 1 tonn. Planen er å ta ein dobbel 2»8 og legge mellom grindbjelkane i taket (ca 2 m spenn) og feste talja i denne. 

Da har du bøtter med margin! Jeg løfta 250kg Volvo Penta med kjettingtalje i én 2tom8 med 2,5 meter spenn i fjor. Bildebeviset er i prosjekttråden min. Hvis du hittil har buksert motoren med muskelkraft hadde jeg ikke vært redd for å løfte i den sjakkelen.

Så for ekstra sikkerhet kan du ha en stropp fra taket til en annen del av motoren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...