Jakob T Startet 22.Desember Link til dette innlegget Startet 22.Desember Da blir det Juletur til Norheimsund. Blir Norheimsund gjestehavn noken dager.Julekvelden blir på Kvamskogen med familien . Fine forhold,klarvær og kaldt. God Jul til alle på forumet Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 22.Desember Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 22.Desember Link til dette innlegget Svart 22.Desember God jul! Veldig fint å feire jul om bord - har gjort det flere ganger. Blir kanskje litt fuktig innvendig når man skal dampe pinnekjøtt, men ellers bare kos! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Komodo Svart 23.Desember Link til dette innlegget Svart 23.Desember Ser deilig ut Jakob! Legg gjerne ut litt flere bilder etterhvert. De færreste her inne har båt som egner seg for slike turer som dette. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tobixen Svart 24.Desember Link til dette innlegget Svart 24.Desember Bare to julefeiringer i båten så langt. (Den andre var litt kjip, vi hadde ikke tilstrekkelig økonomisk handlerom til å samle familien. Eldstesønnen og noen venner av ham seilte med meg til Dubrovnik, men vennene dro hjem med første buss så fort vi ankom Dubrovnik, og eldstesønnen insisterte på at han måtte hjem og jobbe i romjula samt at eneste returflybillett han hadde råd til var lille julaftten ...) Nyttårsfeiringer, derimot, der har jeg mer enn en håndfull feiringer ombord i båten, de fleste fra Aker Brygge. Én feiring fra gamlehavna i Dubrovnik, og én for anker i Porto Rafti (østenfor Athen-flyplassen - Porto Rafti er et kjedelig sted å være på nyttårsaften, anbefales ikke). Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Jakob T Svart Onsdag 10:15 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:15 Ligger i Norheimsund gjestehavn.Har vert noken fine dager,kaldt og klarvær. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart Onsdag 10:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:25 Må ta med noken bilder av skipshunden og båt nissen. Båtnissen inneholderein fin dose med rødt. Ønsker ei fredelig jul fra oss i Lady Rikke Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Onsdag 10:39 Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:39 Skjønner at dere koser dere i båten Jakob Ser også ut som om skibshunden har slått seg til ro på Vestlandet, til tross for at han er sarping Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jakob T Svart Onsdag 11:35 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:35 Sarpingen stortrives med båt og sjø. Henger ove baugen på jolla i 20 knop.Alltid klar for båt og jolletur. Satser på tur til Sørlandet og mulig Østfold til sommeren om det lager seg til. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 12:25 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:25 Ønsker dere en riktig god jul om bord!🎄☃️🎄☃️🎄 PS! Pinnekjøttet damper jeg på akterdekk! Da blir det ikke så mye dugg inne! Og det blir en kjempegod juleduft både ute og i båten! 🧑🏻🎄🧑🏻🎄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart Onsdag 14:40 Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:40 Jakob T skrev for 3 timer siden: Sarpingen stortrives med båt og sjø. Henger ove baugen på jolla i 20 knop.Alltid klar for båt og jolletur. Veldig bra Jakob T skrev for 3 timer siden: Satser på tur til Sørlandet og mulig Østfold til sommeren om det lager seg til. I så tilfelle må vi jo få til et lite "mini-BP-treff", ikke sant? Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: PS! Pinnekjøttet damper jeg på akterdekk! Da blir det ikke så mye dugg inne! Og det blir en kjempegod juleduft både ute og i båten! 🧑🏻🎄🧑🏻🎄 Ja, du som er bergenser sverger vel til pinnekjøtt på julaften Her står selvfølgelig ribba i ovnen. I år var vi dumme nok til å prøve en ny oppskrift på langtidssteking. Det endte opp med katastrofe i går, så i formiddag måtte jeg dure ned i butikken å få tak i ei ny ribbe Men i romjula blir det pinnekjøtt! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tobixen Svart Onsdag 15:34 Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:34 3 hours ago, Chilli Solbris said: PS! Pinnekjøttet damper jeg på akterdekk! Da blir det ikke så mye dugg inne! Pinnekjøtt er relativt langtidsholdbart, trenger ikke kjøleskap og er noe som fordel kan stues ned i båten. Tidvis er det på tilbud i romjula også (ja, til og med i førjulstida - selv om fjorårets elleville tilstander ikke helt repeterer seg i år er det jo blitt juletradisjon å ha priskrig på julevarer). Hadde med meg pinnekjøtt i håndbagasjen for et år siden, etter å ha feiret jul i Oslo. (Og er man i Italia og finner Panettone på tilbud i romjula, så er det også noe det er verd å hamstre for skipslageret - det er så mettet med sukker at det også varer i lang lang tid). Trykkoker er tipp-topp å ha i båt, av flere grunner - og det fungerer også ypperlig å dampe pinnekjøttet i trykkoker. Ikke bare at man slipper enorme mengder damp i båten, men man bruker mindre gass også. Og når man har seilt til land hvor det ikke finnes kålrabi i butikkene, så kan man lage rotmos av poteter, gulrøtter og søtpotet :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.