SixPence Startet Søndag 21:14 Link til dette innlegget Startet Søndag 21:14 Jeg er i gang med å planlegge en tur sørover med båt i sommerhalvåret, og håper noen her kan dele tips, erfaringer eller gode råd. Jeg jobber i en 4 uker på / 4 uker av-ordning. Planen er å seile båten sørover i mai, la den ligge i fire uker mens jeg er på jobb, komme tilbake i slutten av juni og bruke fire uker på ferie, før båten igjen blir liggende i ytterligere fire uker. Deretter seiler jeg den hjem i siste halvdel av august. I den forbindelse er jeg ute etter innspill på hvor det kan være lurt å forhøre seg om trygg og rimelig båtplass for kortere eller lengre perioder. Jeg er ikke ute etter konkrete leietilbud, men tips om: mindre marinaer eller havner båtforeninger det kan lønne seg å kontakte private brygger eller lokale løsninger eller andre steder som kan være fleksible på langtidsopphold Strekningen Tønsberg – Moss / Fredrikstad / Halden er mest aktuell for oss, men jeg tar gjerne imot tips også utenfor dette området. Båten det gjelder er en 42 fots trawler, ca. 4,2 meter bred og med ca. 1,3 meter dybde. Kan bidra med tips / båtplass i Kristiansund-området For de som har lignende planer, kan jeg selv være behjelpelig med båtplass i Kristiansund-området. Plassen er godt skjermet, trygg i alle vindretninger og egnet for å forlate båt over tid. En liten presisering: Dette innlegget er bevisst endret til å være mer tips- og erfaringsrettet, da et tidligere innlegg ble flyttet i forumet og til slutt forsvant helt. Målet her er utelukkende å hente inn råd, erfaringer og gode innspill. Alle tips tas imot med stor takk. Henvendelser er helt uforpliktende – dette er fortsatt kun på planleggingsstadiet - kanskje er det flere som tenker i samme retning, som kunne tenkt seg å kunne forlenge ferien med å hente båten på et senere tidspunkt. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart Søndag 22:47 Link til dette innlegget Svart Søndag 22:47 Hei. Takk kontakt dersom det blir aktuelt å legga båten att i Sunnhordland. (3 km frå E 39, og to timar med buss frå Bergen og Stavanger.) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart Søndag 23:14 Link til dette innlegget Svart Søndag 23:14 Et tips er å skrive i trådtittelen hvilke deler av landet du ønsker tips om. Jeg har kanskje noen tips om strekningen Harstad - havøysund, men er usikker på om du er interessert i disse, selv om de er innenfor en lang sommertur med utgangspunkt fra Kr.sund. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
SixPence Svart igår klokken 07:08 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:08 Ask skrev for 8 timer siden: Hei. Takk kontakt dersom det blir aktuelt å legga båten att i Sunnhordland. (3 km frå E 39, og to timar med buss frå Bergen og Stavanger.) Takk så mye, det kan fort bli interessant da det ligger på ruten Sitér dette innlegget Link to post
SixPence Svart igår klokken 07:12 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:12 Brigg skrev for 7 timer siden: Et tips er å skrive i trådtittelen hvilke deler av landet du ønsker tips om. Jeg har kanskje noen tips om strekningen Harstad - havøysund, men er usikker på om du er interessert i disse, selv om de er innenfor en lang sommertur med utgangspunkt fra Kr.sund. Du har helt rett, ikke helt vant med innlegg, så det blir litt klønete i starten. Takker for tipset, var nordover sommeren som var, så tenkte motsatt vei sommeren som kommer. Men vi kommer helt sikkert til å sette kursen nordover igjen på et senere tidspunkt Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden En anbefaling kan være å lese i Havneguiden. Er ellers godt kjent omkring Tjøme. Ikke så kjent omkring Hvaler. Men noe lengre syd er jo også Koster øyene. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.