nyttårsball Startet Onsdag 18:09 Link til dette innlegget Startet Onsdag 18:09 Min sønn har en sjark med antar 48 hk Perkins motor, alle 3 releene for motorstyring er borte, gløderelee etc. Han vet ikke hva de to andre er til, men jeg antar den er for magnetventil diesel tilførsel og vakt for oljetrykk/temp.Startrelee er på plass og ok. Er selv pensjonert skipsmaskinist/maskinsjef, men da for mange nr større motorer. Spørsmåler mitt er da om det er noen som vet SIKKERT hvilke releer det er snakk om og hvor man evt får kjøpt nye eller om det er noen som har liggende, gjerne brukt spiller ingen rolle bare de er i orden Motoren er en eldre mod, ca 25-30 år gammel, 4 syl. og han antar den er ca 48 hk. Takk for svar🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart Torsdag 07:35 Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:35 Antar det er en Perkins 4.108, disse er levert i litt forskjellige utgaver så et par bilder hjelper sikkert Jeg hadde en slik i forrige seilbåt som jeg totaloverhalte, knallgod motor med god deletilgang fra f.eks Parts4Engines i England som er rimelige og hjelpsomme og sender til Norge Sitér dette innlegget Link to post
index Svart Torsdag 07:42 Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:42 Jeg vet ingenting sikkert. Men jeg antar at du har et gløderele, et tidsstyringsrele for glødingen og en stoppsolenoid. Du trenger vel egentlig bare glødereleet, tidtaking kan gjøres manuelt og stoppen kan rigges med wire. Hvis ikke dere finner noe brukt på finn etc så vil jeg tro at Økonomideler kan skaffe det meste til denne. 4.108 er mye brukt i landbruksmaskiner etc. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nyttårsball Svart Torsdag 07:44 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:44 Tusen takk Morten, da skal jeg søke opp firmaet i England😁 Sitér dette innlegget Link to post
Husky Svart Torsdag 08:42 Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:42 Hei, hadde en slik motor for en tid tilbake og fant igjen koblingsskjemaet i et gammelt arkiv. Kanskje det kan være til hjelp? Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
Brigg Svart Torsdag 09:21 Link til dette innlegget Svart Torsdag 09:21 Jeg ville ringt Økonomideler. De vil antagelig ha klart for seg hva du trenger før du er halvferdig med å forklare problemet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
nyttårsball Svart Torsdag 14:08 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 14:08 Tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart Torsdag 14:11 Link til dette innlegget Svart Torsdag 14:11 Forutsatt at det, som nevnt, er 4.108 ligger det mye dokumentasjon i arkivet. Sitér dette innlegget Riviera 925 kjøpes. Aksling, fly, 2006- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.