Jump to content

Perkins 48 hk, hva er de 3 reléene?

nyttårsball

Recommended Posts

Min sønn har en sjark med antar 48 hk Perkins motor, alle 3 releene for motorstyring er borte, gløderelee etc. Han vet ikke hva de to andre er til, men jeg antar den er for magnetventil diesel tilførsel og vakt for oljetrykk/temp.Startrelee er på plass og ok. Er selv pensjonert skipsmaskinist/maskinsjef, men da for mange nr større motorer. Spørsmåler mitt er da om det er noen som vet SIKKERT hvilke releer det er snakk om og hvor man evt får kjøpt nye eller om det er noen som har liggende, gjerne brukt spiller ingen rolle bare de er i orden Motoren er en eldre mod, ca 25-30 år gammel, 4 syl. og han antar den er ca 48 hk. Takk for svar🙂

Jeg vet ingenting sikkert. Men jeg antar at du har et gløderele, et tidsstyringsrele for glødingen og en stoppsolenoid. Du trenger vel egentlig bare glødereleet, tidtaking kan gjøres manuelt og stoppen kan rigges med wire. Hvis ikke dere finner noe brukt på finn etc så vil jeg tro at Økonomideler kan skaffe det meste til denne. 4.108 er mye brukt i landbruksmaskiner etc. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...