hansa82 Startet 12.Januar Link til dette innlegget Startet 12.Januar Har det noe for seg å behandle innvendige sveiser på en 40 år gammel 316 septiktank med beisepasta? F.eks Antox 71 E plus, som jeg ser de har på den lokale Tess-butikken. Evt en fordel å sandblåse først? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar Skal du blåse, gjør det først. Jeg synes jeg ser en del groper i stålet. Hvis det er tilfellet så er tanken ferdig, livsløpet er nådd. Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 12.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar Er ikke no groper i stålet, som jeg har sett. Men var ikke skikkelig ren på bildene. Legger ved innzooma bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Beising vil fjerne rusten på sveisen og i HAZ. Personlig hadde jeg muligens gitt blaffen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar hansa82 skrev for 13 timer siden: Har det noe for seg å behandle innvendige sveiser på en 40 år gammel 316 septiktank med beisepasta? Ja, det er ikke dumt. Foruten at du fjerner den begynnende rusten, så vil du opprette et sterkere oksidskikt. Jeg ville i alle fall ha syrebeiset disse sveisene samt godt utenfor HAZ sonen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Beach Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Komodo skrev 39 minutter siden: syrebeiset disse sveisene samt godt utenfor HAZ sonen Av nysgjerrighet HAZ, hva betyr det? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Heat Affected Zone. Den delen av omkringliggende metall som ikke har smeltet, men har vært varm nok til å endre egenskapene til metallet. Sitér dette innlegget Link to post
Beach Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar subwoofer skrev Just now: Heat Affected Zone Da lærte jeg noe i dag og. Takk Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Tirsdag 15:43 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 15:43 Mer nøyaktig, det er en viss kornvekst, herding og oksidasjon av overflaten. Grunnet oppvarming av området og hvor hurtig avkjølingen har skjedd. Det var et halvt høyskolevekttall på tre linjer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.