ovelaur Startet 30.Januar.2006 Del på Facebook Startet 30.Januar.2006 Hei Jeg lurer på om det er noen som vet hvor man kan legge en båt i Bergen og bruke den som bolig. Jeg skal jobbe i et prosjekt i Bergen, og syns at leilighetprisene er stive. Jeg er i besittelse av en 32 fot kalesjebåt (2005 modell) som jeg mener ville fungere bra som bolig i mars-oktober. Jeg bor ca 2 timer fra Bergen (med samme båt), og ville også bruke den til ukependling. Det som er viktig er at det er bussforbindelse i nærheten (gangavstand). I tillegg er det en nødvendighet med landstrøm og vann. Septiken kan jeg gå ut i fjorden og tømme hver helg (på vei hjem). Men toalett og dusjanlegg på land kan være en fordel, men ikke nødvendig. Alle tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Det ligger en del bobåter i Solheimsviken, var en reportasje i BT for en stund siden angående dette. Der er du i nærheten av de fleste busslinjene også, tror det beste ville være å kontakte en av de båtene som ligger der for ytterligere informasjon. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Sun Flyer Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 En annen mulighet kan være Elsesro i sandviken. Havnen kan være litt urolig men jeg tror det er flere båtboere der. Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
gruff Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Hvor i Bergen/omegn skal du jobbe? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.Januar.2006 Del på Facebook Svart 31.Januar.2006 Er vel en gjestehavn ved Arenum mener jeg, alle steder innenfor bompengeringen er helt grei, ta med sykkel! Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 31.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2006 Jeg skal jobbe på Kokstad, så derfor er det greitt med kort vei til buss. Jeg visste om den plassen i Solheimsviken. Prøvde å søke opp telefonnummer el.l. til de som eier de plassene, men det var ikke lett å finne noe om på nettet. Den mest perfekte plassen for meg ville vært ute med Flesland, Dolviken, Hjellestad eller lignende. Da er det kortere vei hjem i helgene også! Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 31.Januar.2006 Del på Facebook Svart 31.Januar.2006 Den mest perfekte plassen for meg ville vært ute med Flesland, Dolviken, Hjellestad eller lignende. Da er det kortere vei hjem i helgene også! Er jo drøssevis med båtplasser der så den burde vel kunne gå. Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 31.Januar.2006 Del på Facebook Svart 31.Januar.2006 Jeg skal jobbe på Kokstad, så derfor er det greitt med kort vei til buss. Jeg visste om den plassen i Solheimsviken. Prøvde å søke opp telefonnummer el.l. til de som eier de plassene, men det var ikke lett å finne noe om på nettet. Den mest perfekte plassen for meg ville vært ute med Flesland, Dolviken, Hjellestad eller lignende. Da er det kortere vei hjem i helgene også! Du kan jo sjekke med Kjapp Marina om de har en ledig plass, mulig de skal legge ut en ny brygge til våren, uten at jeg har bekreftede opplysninger om det. Ellers har jeg en kompis som ligger i Solheimsviken, skal spørre om det er noe ledig der. Selv har jeg plass i Neptun (Store Lungegårdsvann), stort kortere vei til buss finner du neppe. De pleier å ha noen plasser for korttidsleie, jeg skal ta en sjekk der også. Jobber forøvrig selv på Kokstad, og "bor" fra tid til annen i båten selv. Er jo drøssevis med båtplasser der så den burde vel kunne gå. Tja, gikk en runde uten hell i fjor vår med omtrent alle tenkelige marinaer i Fanaområdet for å skaffe plass til en kompis, og trykket har vel ikke blitt noe mindre i år? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 31.Januar.2006 Del på Facebook Svart 31.Januar.2006 Forrige gang jeg snakket med Dolviken Brygge (samme sted som Kjapp Marina), var der ikke så lang ventetid. Dette pga "opprydding" i dårlige betalere fikk jeg høre. Var vel 6stk på vent akkurat da. Dette var for ca 2mnd siden. Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 31.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2006 Men hvordan stiller "vanlige" marinaer seg til folk som "bor" i båtene innimellom. Jeg ønsker selvsagt ikke å ligge i en gjestehavn uten egen bås, det hadde blitt litt slitsomt i lengden når man jobber. Og så måtte man jo vært sosial hele tiden, og det er ikke alltid enkelt å kombinere med arbeid. I utgangspunktet kommer jeg til å jobbe mandag-torsdag, så det blir tre overnattinger i uken. Men dersom dårlig vær, så lar jeg selvsagt båten ligge, og benytter HSD sine flytende farkoster til å komme meg hjem. Hvor langvarig arbeidsforholdet blir, er usikkert. Jeg har i utgangspunktet 6 mnd kontrakt, med stor sannsynlighet for forlengelse. Så en helårsplass er heller ikke å forakte, selv om jeg flytter på hotell om vinteren. Det er fint å ha båten i nærheten Og det hadde vært perfekt å ha båten i Bergen hele tiden, fordi jeg da kan drive med alle mine prosjekter på den om kveldene! Et must er selvsagt landstrøm og vann. Dusj har jeg ombord både inne og ute (selv om jeg aldri har brukt den inne). Og så har jeg selvsagt toalett. 80 liter septik skal holde 4-5 dager når man stort sett "gjør-fra-seg" på jobb, og ellers er alene. Ellers er det fint med en luftetur ut på fjorden for å tømme Og det må da være mye mer sosialt enn å bo på hotell hele tiden . Båtfolk har jo ofte felles interesser. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.Januar.2006 Del på Facebook Svart 31.Januar.2006 Nå vet jeg ikke hva marinaene mener om slikt, men det må jo være helt topp at noen er der om natten og hører marinaen til?!? Sitér dette innlegget Link to post
co2 Svart 31.Januar.2006 Del på Facebook Svart 31.Januar.2006 jeg ville hørt med Hjellestad Marina ,der har de alt du trenger hvis de har ledig plass ! Hilsen co2 Sitér dette innlegget Link to post
ChristianT Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Noen som vet hvem som driver havnen i Solheimsviken, hvem man skal kontakte? Sitér dette innlegget Link to post
bugs bunny Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 bergen havnevesen vet nok hvem som styrer den delen av havnen i solheimsviken som bobåtene ligger i Sitér dette innlegget Link to post
bugs bunny Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 bergen havnevesen vet nok hvem som styrer den delen av havnen i solheimsviken som bobåtene ligger i Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Noen som vet hvem som driver havnen i Solheimsviken, hvem man skal kontakte? Det er Rieber som driver den havnen. Men vet ikke hvem som skal kontaktes... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Chrian Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Pröv Lunde Båt Vest på tlf 55 20 23 60/45 60 11 00, de holder til i Solheimsviken og kan nok svare på hvem som styrer havnen. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
JanB Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Ring Tore Lilletvedt i Rieber Eiendom. Sjå her: http://www.gcrieber.no/gcrieber/main.nsf/p...125706500709455 Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
ChristianT Svart 21.August.2007 Del på Facebook Svart 21.August.2007 Det var Rieber Eiendom som driver havnen i Solheimsviken ja, men der var det for tiden fullt. Har hørt at det skal være en havn i Sandviken også for folk som bor i båt. Noen som vet hvem som driver den? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 21.August.2007 Del på Facebook Svart 21.August.2007 Havnen i sandvike anbefales ikke. Veldig urolig. Ta en tur dit en dag det blåser mye, så skjønner du hva jeg mener. Hvor sentralt må du bo? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
ovelaur Svart 21.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2007 Havnen i sandvike anbefales ikke. Veldig urolig. Ta en tur dit en dag det blåser mye, så skjønner du hva jeg mener. Hvor sentralt må du bo? Jeg vil helst "bo" i området Hjellestad-Dolviken siden jeg arbeider på Sandsli. En privat havneplass hos noen i Fana som ikke har båten sin ute om vinteren, men som er rolig nok havneforhold med strøm er også interessant. Sitér dette innlegget Link to post
ChristianT Svart 21.August.2007 Del på Facebook Svart 21.August.2007 Så sentralt som mulig. Vet du om noen alternativer? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 21.August.2007 Del på Facebook Svart 21.August.2007 Det går jo an å ligge i sandviken først og så prøve å få en annen plass senere. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
ChristianT Svart 21.August.2007 Del på Facebook Svart 21.August.2007 Ja, vet du hvem som driver den havnen? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 21.August.2007 Del på Facebook Svart 21.August.2007 Hei Dei annonserte i BT ein av dei siste dagane. Du finn telefonnr. der. Dette i rubrikkannonsene. Sjå under Båtmotorer- utstyr -opplag. Eg har førstehandskjennskap til to båtar som fekk slått/gnagd hol i skroget då dei låg på Elsesro i Sandviken og "Narve" herja. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.