Jump to content

Seilbåt Calypso 870 , 28fot. Informasjon?

opus

Recommended Posts

• 1 year later...
  • 2 months later...

På Seilmagasinets seilbåtkatalog finner jeg kun Calypso102 tegnet av Eivind Amble som Nefertiti riktig sier, og Calypso 101 som er tegnet av Lennart Nilsson, begge produsert av Calypso Båt, Norge, men ikke noe mere informasjon.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 1 year later...

Her er en Calypso 870. Det riktignokk at den er 29 fot. Sikkelig pen båt!

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18258664

Denne må da være et røverkjøp? Hadde egentlig ikke tenkt å ha båt neste år, men nå har jeg veldig lyst på en tur til Bergen...

Bare dumt jeg har en annen båt som skulle vært solgt før jeg kjøper ny....... Noen som vil kjøpe Junkeren? :tongue:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Tja alt kommer jo an på pris.

Er egentlig litt på jakt etter en båt til speidergruppa, en som patruljene kan bruke alene. Tror junkeren kunne være fin der. Men det er nok litt tidlig er jeg redd. Må få resten av gruppa inn på modus om å bytte ut en motorsjekte, en optimist og en seilsjekte først.

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Calypso 102 var kanskje den båten som ble relansert som selvbyggerbåt under navnet Meridian 34? Det var en gjeng i Vest-Agder som startet opp støping av halvfabrikata og utleie av former under navnet "industrihotell.no". Tror ikke det gikk så bra. Jeg lurer på om det er de formene som nå er tilsalgs.

Er egentlig litt på jakt etter en båt til speidergruppa, en som patruljene kan bruke alene. T

Hum.... Lå å tenkte litt i natt... (blåste så mye, at jeg ikke fikk sove... jeg bor i båten i sommer..) La sammen to og to, og fikk fem :cool: Har ikke koblet "BoBeep" og "finnarne" før nå... Da faller brikkene på plass her... :lol:

Joda, Junkeren hadde nok passer perfekt til det. Vet om en dansk sjøspeidergruppe som har to Junkere... :yesnod:

Edited by Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

• 5 years later...

Hei!

Jeg er ny på forumet her. Samboeren min og jeg kjøpte nettopp en Calypso 870, og ville lære litt mer om denne. Tenkte å ta opp denne posten igjen for å høre om det er noen som har erfaringer eller kunskap om denne?