opus Startet 30.Januar.2006 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2006 Heisan ! Noen som kjenner til seilbåten Calypso 870 ,1980mod , 28fot ? Evt link til nettside med foto og beskrivelse? Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 30.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2006 aldri hørt om...men finnes visst. Calypso 102 har jeg derimot hørt om, norsk båt tegnet av Eivind Amble (tror jeg...) Kanskje samme mann står bak? Vill gjetting... Sitér dette innlegget Link to post
atis Svart 24.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2007 Det er en til salgs nå på finn.no for 60' Jeg har en også. Fin langkjølet båt. Fikk den knallbillig for 25'. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Er det noen som kjenner Calypso 95? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Mouche Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 På Seilmagasinets seilbåtkatalog finner jeg kun Calypso102 tegnet av Eivind Amble som Nefertiti riktig sier, og Calypso 101 som er tegnet av Lennart Nilsson, begge produsert av Calypso Båt, Norge, men ikke noe mere informasjon. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Baywatch Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 (redigert) Formene til Calypso 33 er til salgs. http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...pos=3&tot=6 Noen som kjenner til historien bak Calypso? Så vidt jeg vet har også Bakke 26 vært solgt som Calypso. Redigert 15.Oktober.2007 av S/Y Cleopatra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 1.August.2009 Link til dette innlegget Svart 1.August.2009 Her er en Calypso 870. Det riktignokk at den er 29 fot. Sikkelig pen båt! http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18258664 Denne må da være et røverkjøp? Hadde egentlig ikke tenkt å ha båt neste år, men nå har jeg veldig lyst på en tur til Bergen... Bare dumt jeg har en annen båt som skulle vært solgt før jeg kjøper ny....... Noen som vil kjøpe Junkeren? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
finnarne Svart 1.August.2009 Link til dette innlegget Svart 1.August.2009 Tja alt kommer jo an på pris. Er egentlig litt på jakt etter en båt til speidergruppa, en som patruljene kan bruke alene. Tror junkeren kunne være fin der. Men det er nok litt tidlig er jeg redd. Må få resten av gruppa inn på modus om å bytte ut en motorsjekte, en optimist og en seilsjekte først. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
ulysses Svart 1.August.2009 Link til dette innlegget Svart 1.August.2009 Calypso 102 var kanskje den båten som ble relansert som selvbyggerbåt under navnet Meridian 34? Det var en gjeng i Vest-Agder som startet opp støping av halvfabrikata og utleie av former under navnet "industrihotell.no". Tror ikke det gikk så bra. Jeg lurer på om det er de formene som nå er tilsalgs. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 (redigert) Er egentlig litt på jakt etter en båt til speidergruppa, en som patruljene kan bruke alene. T Hum.... Lå å tenkte litt i natt... (blåste så mye, at jeg ikke fikk sove... jeg bor i båten i sommer..) La sammen to og to, og fikk fem Har ikke koblet "BoBeep" og "finnarne" før nå... Da faller brikkene på plass her... Joda, Junkeren hadde nok passer perfekt til det. Vet om en dansk sjøspeidergruppe som har to Junkere... Redigert 2.August.2009 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
finnarne Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Er det ikke slik at vi har hemmelige nick her for å skjule oss ? Neida - båten heter BoBeep. Skippern heter Finn-Arne Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
BornToFly Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Hei! Jeg er ny på forumet her. Samboeren min og jeg kjøpte nettopp en Calypso 870, og ville lære litt mer om denne. Tenkte å ta opp denne posten igjen for å høre om det er noen som har erfaringer eller kunskap om denne? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Du kan søke i databasen på udkik.dk om der ligger noe info der. Sitér dette innlegget Link to post
BornToFly Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Takk for linken, men den finnes ikke der... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.