Jump to content

Ekkolodd-modul Garmin. Erfaringer?


Wannskrækk

Recommended Posts

Jeg har en Garmin 276c plotter. Til denne kan man kjøpe ekkoloddmodul. Jeg lurer på om noen har erfaring med denne modulen. Jeg har god plass til separat ekkolodd, og tenker at separate enheter er en fordel hvis eller når noe går i stykker.

På den annen side kan det jo hende at jeg får "mer ekkolodd for pengene" ved å bygge ut plotteren. Med min fart og bruk er jeg kjempefornøyd med plotteren, skjermen og det hele.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ekkoloddmodul til min 182Ci, og er godt fornøyd med denne opsjonen. Prismessig kommer det på det samme om en kjøper et separat eller denne duppeditten. Selv ønsker jeg et minst mulig antall skjermer i min lille båt så avgjørelsen om et kombiinstrument ga seg selv.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Hei.

Jeg har også denne kombinasjonen. Men nettopp montert blackbox med innvendig svinger. Nå venter jeg bare spent på sjøsetting og testing. Spørsmål: Vil ekkoloddmodulen alltid være på? Eller er det den bryteren som kobles på orange ledning som skal brukes for å slå av modulen, uavhengig av kartplotter Garmin C192 ?

 

Finn

Link to post
Share on other sites

Alt er vel koblet sammen til meg slik at det bare er på/av knappen på plotteren som betjener hele greia. Ser i allefall at "det grønne lyset" på blackboxen slokker når plotteren ar av til meg.

 

Edit:

Jeg kobblet ledningene slik som det var beskrevet i koblingskjemaet som var med når jeg kjøpte dette i fjor. Husker ikke hvor jeg koblet hva, men husker at det var mange ledninger som skulle kobles for å få det til å virke.

Redigert av Hebbe (see edit history)

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Hei

Nå har jeg riktignok en 2010c-skjerm, men modulsystemet er vel omtrent likt...? Jeg la inn en ekkoloddmodul med innvendig svinger før sesongen ifjor - og det fungerer utmerket. Muligheten til å ha alt i samme skjermbilde er veldig bra.

Bilde

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Dette var jo opplysende. Etter å ha tenkt litt på dette med antall skjermer, har jeg kommet til at jeg satser på en skjerm. Jeg får sikkert kjøpt separat lodd til samme pris, men da blir det ikke fargeskjerm. Lurer fremdeles på dette med styrken på ekkolodd-enheten, om den er kraftig nok til å fungere godt i forhold til fiske. Er dette oppgitt i hz? Og hva er tilfredstillende? Er innvendig svinger like bra som utvendig? Jeg har plastbåt.

Link to post
Share on other sites

Hei

Nå har jeg riktignok en 2010c-skjerm, men modulsystemet er vel omtrent likt...? Jeg la inn en ekkoloddmodul med innvendig svinger før sesongen ifjor - og det fungerer utmerket. Muligheten til å ha alt i samme skjermbilde er veldig bra.

Bilde

 

mvh

ter-av

Sånn en har jeg også lyst på... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Jeg har 3010C med ekkolodd modul og det fungere helt utmerket. Har selv gjennomgående bronse svinger 50/200kHz tror eg...... da. Så langt så fungere dette uten noen problemer...... men har ikke fått noe fisk ennå :rolleyes: Det kan sikkert forklares med at jeg kun har hatt snøret ute i 10 minutter... til sammen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

...... Så langt så fungere dette uten noen problemer...... men har ikke fått noe fisk ennå

:wink:DIGITALE fisk er ofte vanskelig å få på kroken, sydvesten! :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...