Jump to content

Hvem forhandler deler til Bayliner i Norge?


HomerSimpson

Recommended Posts

Jeg trenger noen deler til min Bayliner 88 modell. Er det noen som vet hvem som forhandler deler til Bayliner i Norge. Evt. om det er noen i Norge som har deler på lager. Jeg trenger først og fremst nye luftinntak til motorrommet da disse er blitt stygge og delvis ødelagte da de er av plast. Har sjekket mine lokale båtutstyrforhandlere, men de har ikke noe som passer. :sad:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Importør er nå firmaet BAYMAX som ligger i Bamle kommune.

Jeg sendte mail til dette firmaet i høst, men de kunne ikke hjelpe. Fikk beskjed om at de ikke tok inn deler. Jeg måtte kontakte min lokale forhandler.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

De luftinntakene på E-bay passer ikke. De ser helt forskjellige ut. Prøver å sette inn ett bilde av båten får å vise hvordan de ser ut, men det ser ikke ut som mine datakunnskaper strekker til.

 

Jeg sendte mail til US boating i november og fikk mail tilbake at de ikke kunne skaffe disse luftinntakene. Jeg har slettet mailen så jeg husker ikke ordrett hva som stod.

Redigert av Østlendingen (see edit history)

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg trenger noen deler til min Bayliner 88 modell. Er det noen som vet hvem som forhandler deler til Bayliner i Norge. Evt. om det er noen i Norge som har deler på lager. Jeg trenger først og fremst nye luftinntak til motorrommet da disse er blitt stygge og delvis ødelagte da de er av plast. Har sjekket mine lokale båtutstyrforhandlere, men de har ikke noe som passer. :sad:

Øivind Ulfsby <post@usboating.no>

 

Bestillte bl. annet luftinntak her for en drøy uke siden. kr 290 pr stk. Har ikke fått de enda men det dukker vel opp etter hvert. Mulig dette er samme som på din båt

Link to post
Share on other sites

Jeg har bestillt deler fra Usboating i Norge et par ganger uten problemer, men jeg tror de kun kan skaffe deler som er tilgjengelig fra baylinerparts.com. Dvs dler til båter nyere enn 1994.

 

/Per

Det er nok helt riktig. Hvis jeg ikke husker feil var det nok det de skrev. De har bare delekatalog for båter nyere enn 1994.

 

Jeg har prøvd å finne noen som har tilnærmet samme mål som jeg kan bruke, men har ikke funnet noen. Er det kanskje noen her på forumet som vet om noen som har stort utvalg i luftinntak. De orginale er ikke veldig pene, så dersom jeg kan få tak noen andre som kan passe uten altfor mye ombyggning kan det være like greit.

Redigert av Østlendingen (see edit history)

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Øivind Ulfsby <post@usboating.no>

 

Bestillte bl. annet luftinntak her for en drøy uke siden. kr 290 pr stk. Har ikke fått de enda men det dukker vel opp etter hvert. Mulig dette er samme som på din båt

Hvilken årsmodell er din båt. Jeg har sett litt på nyere baylinere, men de har en annen type som ikke passer min båt. Jeg prøver å legge ut bilder av båten med luftinntakene men filen er for stor. Har tydeligvis ikke nok kunnskaper til å gjøre filen mindre, men jobber med saken.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Båten er en 90 mod, ser såvidt luftinntaket her på bildet, de er laget av plast og er mye lengre enn de som selges i rekvisita butikker.

Bilde

Det ser ut som ditt luftinntak er smalere og lengre enn mitt. Jeg skal ta mål av mitt i kveld. Skal også få lagt ut ett bilde etter hvert.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Etter hva jeg kan se hos Nauticraft og Perko er det ingen som passer uten ombyggning. Alle de luftinntak jeg har funnet er lengere og smalere. Dersom jeg skal ha de så brede som mine blir de altfor lange. Det enkleste hadde vært å få tak i orginale rister.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg sendte mail til dette firmaet i høst, men de kunne ikke hjelpe. Fikk beskjed om at de ikke tok inn deler. Jeg måtte kontakte min lokale forhandler.

:confused::crazy: Tok ikke Baymax inn deler lenger??? Jeg har bestillt flere deler igjennom Baymax, og det har ikke värt noe problem. Nå har de fått et forhandler nettverk, og det er kanskje der problemet ligger?? :confused:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

:confused::crazy: Tok ikke Baymax inn deler lenger??? Jeg har bestillt flere deler igjennom Baymax, og det har ikke värt noe problem. Nå har de fått et forhandler nettverk, og det er kanskje der problemet ligger?? :confused:

Jeg sendete en mail til Baymax (US Boating) med bilde av luftinntaket, men fikk da mail tilbake at de ikke kunne skaffe denne. Fikk ingen grunn. Mulig de ikke kan skaffe deler til båter eldre enn 94 mod. På deres hjemmeside kan man laste ned delekataloger, men ikke til båter eldre enn 94 modell.

Redigert av Østlendingen (see edit history)

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kankje de kommer fra Attwood

Har selv vurdert å skifte luftinntakene jeg har på gode gamle Stauden, en Sea Ray på flere og tyve år.... Jammen så fant jeg ikke ventilene her.... da er det bare og bestille... fra uniten..

Kjempefin link oss som er litt amerikaniserte av oss....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg fant en rist fra DetMar hos Boatfix. Denne blir noe større og helt hvit eller svart, så jeg er veldig usikker på om dette blir pent på båten. :confused: Disse fra DetMar blir ca 35,5 cm. lange og 14,5 cm. høye. De er noe lengre enn de orginale. Jeg er redd de blir dominerende da de også er ensfargede. Kanskje dere har noen synspunkter?? :confused:

Redigert av Østlendingen (see edit history)

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...